Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Kadłuby silników ZIŁ-130 oraz ZIŁ-375

Posted in Uncategorized  by admin
August 13th, 2018

Kadłuby Silników ZIŁ-130 oraz ZIŁ-375 są odlane z żeliwa szarego, a silnika ZIŁ-130M ze stopu lekkiego. Wszystkie silniki mają mokre żeliwne tuleje cylindrów, zaopatrzone w krótkie suche tuleje z żeliwa austenitycznego. Głowice cylindrów wszystkich silników są odlane ze stopu lekkiego i maja wymienne gniazda zaworów zarówno ssących, jak i wydechowych (z żeliwa stopowego) oraz prowadnice zaworów ze spieków. Przylgnie zaworów wydechowych są napawane stellitem, a zaworów ssących pokryte aluminium (przez dyfuzję).

Zawory wydechowe mają trzonki wypełnione w ok. 50% metalicznym sodem w celu zwiększenia intensywności odprowadzania ciepła Od ich grzybków. Zawory wydechowe obracają się podczas pracy silnika z prędkością obrotową wynoszącą ok. 1% prędkości obrotowej wału korbowego, co opóźnia utratę ich szczelności. [podobne: otomoto bialystok, voyager nowy sącz, renault używane z gwarancją ]

Tłoki ze stopu lekkiego mają wtopione pierścienie żeliwne, w których wytoczone są rowki pierwszych pierścieni uszczelniających. Każdy tłok jest wyposażony w trzy pierścienie uszczelniające i składany pierścień uszczelniający — z dwóch pierścieni tarczowych, rozpieracza osiowego i rozpieracza promieniowego. Sworznie tłokowe są pływające.

Głowice cylindrów mają klinowe komory spalania oraz rozdzielone kanały — wydechowe (skierowane na zewnątrz) i ssące połączone z członowym kolektorem ssącym, wbudowanym w rozwidleniu pomiędzy rzędami cylindrów.

Przestrzenny wał korbowy, odkuty ze stali, obraca sie w pieciu łożyskach głównych. Z każdym czopem korbowym współpracują dwa identyczne korbowody jednego rozwidlenia cylindrów, w związku z czym cylindry lewego rzędu cylindrów wyprzedzają cylindry prawego rzędu o szerokość łba korbowodu.

Krążenie oleju w układzie smarowania silnika wymusza dwusekcyina pompa oleju — podobnie jak w silniku GAZ-13 Czajka. Układ chłodzenia jest zamknięty i wyposażony w termostat. Pompa wody, prądnica oraz pompa urządzenia wspomagającego kierownicy napędzane są wspólnym pasem klinowym od przedniego końca wału korbowego.

GM C-V. Rodzina widlastych silników o zapłonie iskrowym 6- i 12-cylindrowych, czterosuwowych, chłodzonych wodą. Kąt rozwidlenia 600. Spośród czterech modeli podstawowych model 305 jest kompletowany w trzech odmianach, a model 351  w dwóch, różniących się głównie osprzętem.

Wszystkie wersje silników cechuje e 7,5 oraz pe 9,4. Odlewane z żeliwa stopowego kadłuby silników mają identyczne układy i różnią się jedynie średnicami cylindrów lub ich liczbą. Cylindry są wytoczone wprost w materiale kadłubów. Płaszczyzna podziału kadłuba znajduje się poniżej osi wału korbowego, co zapewnia bardzo dużą sztywność kadłuba.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto bialystok renault używane z gwarancją voyager nowy sącz