Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Komory spalania stożkowe

Posted in Uncategorized  by admin
January 9th, 2018

Każdy rząd cylindrów cechuje kolejność zapłonów 1 —4—2—3, której odpowiadają kątowe przesunięcia suwów pracy wynoszące:—2700. Odnosząc do całego silnika przesunięcia suwów pracy w poszczególnych cylindrach są regularne i wynoszą po 100.

Przeciwciężary na wale korbowym zapewniają częściowe wyrównoważenie sił odśrodkowych i sil bezwładności pierwszego rzędu. Dla silnika jako całości siły te są w pełni wyrównoważone, lecz występuje moment od sił odśrodkowych i bezwładności pierwszego rzędu (wał niesymetryczny), który wyrównoważają dosć duze przeciwciężary umieszczone na skrajnych ramionach walu. Na przednim końcu wału korbowego osadzone jest koło pasa klinowego napędu prądnicy i pompy wody oraz niewielki tłumik drgań skrętnych METALASTIK. Przedni koniec wału korbowego napędza jednocześnie wprost wentylator układu chłodzenia.

Wal rozrządu ustalony w sześciu łożyskach (o panewkach wylanych białym metalem) w rozwidleniu cylindrów napędzany jest dwurzędowym łańcuchem cichobieżnym o naciągu regulowanym przez samoczynny napinacz hydrauliczny. Drgania łańcucha są tłumione przez nylonowy ślizgacz prowadzący. [hasła pokrewne: Wynajem samochodu Warszawa, wypożyczalnia samochodów katowice, wypożyczalnia samochodów lublin ]

Zawory, rozmieszczone symetrycznie względem osi cylindra, są rozchylone wobec siebie o kąt 700. Identyczne głowice obu rzędów cylindrów mają rozdzielone kanały ssące i wydechowe. Zarówno model SP.25(), jak i model DQ.450 zasilane są dwoma gaźnikami typu SU. Model SP.250 jest wyposażony w dwa suche filtry powietrza, a model DQ.450 w specjalny, niski filtr powietrza, wspólnym dla obu gaźników, Rozdzielacz zapłonu i pompa oleju napędzane są od wału rozrządu za pomocą śrubowych zębatych.

Silnik o zapłonie iskrowym czterosuwowy, ośmiocylindrowy o układzie widlastym (kąt rozwidlenia 900) chłodzony wodą. Niektóre części są wykorzystane z silnika GAZ-21 Wołga.

Dane techniczne: D — 100; S = 88; S/D 0,88; V = 5530; e = 8,5; N/n = 195/4400 (GOST); M/n — 41/2200 (GOST) , Np = 35,3; G 240 (bez Sprzęgła).

Charakterystyczną cechą konstrukcji silnika jest mały jego ciężar własny w wyniku szerokiego zastosowania stopów lekkich — ITI. in. kadłub, głowice cylindrów i przewody ssące odlane są z siluminu (AL-4) i ulepszone cieplnie.

Kadłub w postaci ciśnieniowego odlewu kokilowego jest wyposażony w mokre tuleje cylindrów odlane z żeliwa i zaopatrzone w dodatkowe krótkie tuleje wciskane, z żeliwa austenitycznego. Wewnętrzne grodzie kadłuba ukształtowane są jako pary cienkich ścianek, w związku z czym osadzone w nich tulejki łożysk wału rozrządu (o grubości ścianek 2,7 mm) są podparte tylko na swych końcach. Dostateczną sztywność kadłuba zapewniono przez podzielenie go poniżej osi Obrotu walu korbowego.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Wynajem samochodu Warszawa wypożyczalnia samochodów katowice wypożyczalnia samochodów lublin