Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Korbowody

Posted in Uncategorized  by admin
September 26th, 2018

Tłoki silników wolnobieżnych oraz wyczynowych, w których przedmuchy spalin do skrzyni korbowej wpływają już dostrzegalnie na sprawność silnika, zaopatruje się niekiedy w pierścienie podwójne np. CLUPET, uszczelniające cały obwód tłoka, Pierścienie takie wykonywane są jako uszczelniające lub zgarniające. Ostatnio rozpowszechniają się również rozmaite odmiany składanych pierścieni zgarniających, przeważnie o dwóch krawędziach pracujących. Przyspieszanie docierania pierścieni tłokowych. Aby przyspieszyć docieranie się pierścieni tłokowych do gładzi cylindrów i tym samym skrócić okres docierania silnika, stosuje się rozmaite metody i środki, jak:

— nadawanie pracującej powierzchni pierścienia określonej szorstkości (podczas obróbki wykańczającej),

— nadawanie zewnętrznej ściance pierścienia kształtu stożka,

— nakładanie na zewnętrzną ściankę pierścienia powłoki z substancji przyspieszających docieranie (np. fosforanów żelaza i manganu) o grubości 0,006. . mm lub wytwarzanie warstwy o charakterze środka ściernego (np. przez utlenianie),

— cynowanie, kadmowanie, miedziowanie elektrolityczne powlekanie cienką warstwą (0,005 , mm) miękkiego metalu, która ponadto uszczelnia, poprawia warunki Smarowania i zabezpiecza przed korozją oraz zatarciem.

Korbowód łączy przegubowo tłok z wałem korbowym i sprzęga ich ruchy ze sobą, pośrednicząc w przekazywaniu obciążeń. Korbowód składa się z główki obejmującej sworzeń tłokowy, trzonu części środkowej i łba obejmującego czop korbowy wału korbowego. Główka korbowodu wykonuje razem z tłokiem ruchy posuwisto-zwrotne;  łeb — ruch postępowy po kole o promieniu korby; trzon ruch złożony, wynikający z dwóch poprzednich. Trzon korbowodu podlega na przemian ściskaniu w wyniku działania sił gazowych i masowych (bezwładności) oraz rozciąganiu wskutek działania sil masowych. Główka i łeb ulegają rozciąganiu. Główka korbowodu współpracująca ze sworzniem pływającym lub zaciśniętym w tłoku ma wewnątrz wciśniętą tulejkę z brązu, stanowiącą łożysko sworznia. Niekiedy zamiast tulejek stosuje się łożyska toczne, z reguły igiełkowe. Główki korbowodów, w których zaciska się sworznie tlokowe, są nadcięte i zaopatrzone w Śruby ściągające. [hasła pokrewne: otomoto wloclawek, mercedes zasada otomoto, otomoto olkusz ]

Olej do smarowania sworznia ścieka z denka tłoka i napływa przez otwór lub przecięcie w główce, albo jest doprowadzany z układu smarowania silnika pod nadciśnieniem. W silnikach o dużych średnicach cylindrów (powyżej 120 mm) często główki korbowodów zaopatrzone są w kalibrowane kanaliki wylotowe, przez które wtryskuje część oleju doprowadzanego do sworzni tłokowych, co zapewnia dodatkowe chłodzenie denek tłoków

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mercedes zasada otomoto otomoto olkusz otomoto wloclawek