Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Kute korbowody

Posted in Uncategorized  by admin
June 16th, 2018

Kute korbowody o dużych wymiarach mają sztywne łby dzielone skośnie.

Silnik ma trzy głowice żeliwne, z których każda obejmuje po dwa cylindry. Głowice cylindrów mają wstawiane gniazda i prowadnice zaworów z żeliwa stopowego. Dolne części prowadnic zaworów wydechowych tworzą osłony cieplne trzonków zaworów, co przeciwdziała ich zacieraniu. Głowice są zaopatrzone we wciskane gniazda wtryskiwaczy, co zapewnia skuteczne chłodzenie rozpylaczy. Każdy cylinder ma odprężnik wbudowany w głowicę. Tłoki odlane z Siluminu w kokilach, o denkach z wnękami toroidalnymi, mają po trzy pierścienie uszczelniające i po dwa pierścienie zgarniajace.

Układ chłodzenia cechuje dzielony obieg wody. Około połowy wody tłoczonej przez pompę dopływa wprost do glowic cylindrów, w sąsiedztwie gniazd zaworów wydechowych. Reszta wody jest kierowana do kadłuba poprzez rurę rozdzielczą, doprowadzającą wodę do górnej części przestrzeni wodnej.

KHD F8L614. Silnik wysokoprężny, czterosuwowy, ośmiocylindrowy w układzie widlastym (kąt rozwidlenia 900), chłodzony powietrzem. Silnik jest produkowany w wersji zwykłej oraz jako wielopaliwowy (różnice tylko w osprzęcie i w stopniu sprężania), przy czym należy on do serii obejmującej ponadto modele 3-, 4-, 6- oraz 12-cylindrowe. [więcej w: artykuły do maszyn rolniczych sklep online, Naprawa samochodu w warsztacie samochodowym, Części samochodowe zamienne, a oryginalne ]

Dane techniczne: D — 110; S — 140; S/D 1,27, V — 10640; 17,8; IV/n — 170/2300 (DIN); 7,2; Np — 16; G — 850 kG.

Osiowa dmuchawa układu chłodzenia, wbudowana pomiędzy rzędami cylindrów, w przodzie silnika, napędzana jest przekładnią zębatą od tylnego końca wału korbowego, poprzez podłużny wal pośredni (rys. 38-33). Do górnej części żeliwnego  kadłuba przymocowana jest osłona w kształcie czaszy rozdzielającej powietrze chłodzące na oba rzędy cylindrów. W osłonie tej mieści się pośredni wał napędu dmuchawy i pompa wtryskowa. Indywidualne głowice cylindrów, odlane ze stopu lekkiego, mają wtopione żeliwne komory wirowe z gniazdami wtryskiwaczy. Głowice są wyposażone we wstawiane gniazda i prowadnice zaworów. Indywidualne cylindry odlane z żeliwa odznaczaj się dość drobną podziałką żeber chłodzących. Cylindry są mocowane do kadłuba przy użyciu śrub. Tłoki odlane ze stopu lekkiego maja denka zupełnie płaskie. Każdy tłok jest zaopatrzony w trzy pierścienie uszczelniające i dwa pierścienie zgarniające. Powyżej pierwszego pierścienia uszczelniającego na obrzeżu bocznej ścianki tłoka znajdują sie rowki n głębokości około 0,5 mm, spełniające zadania uszczelnienia labiryntowego. Kuty wał korbowy o czterech wykorbieniach rozmieszczonych przestrzennie ma przykrecane przeciwciężary i jest wyposażony w cierny tłumik drgań skrętnych, osadzony obok koła pasowego napędu prądnicy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: artykuły do maszyn rolniczych sklep online Części samochodowe zamienne, a oryginalne Naprawa samochodu w warsztacie samochodowym