Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Łożyska korbowe i główne

Posted in Uncategorized  by admin
August 13th, 2018

Przestrzenny wał korbowy silnika V-6 (model 305 — odlany ze staliwa Armasteel, modele 351 oraz 401 — odkuty ze stali chromowanej) ma cztery czopy główne i sześć czopów korbowych. Poszczególne wykorbienia są przestawione 0 600 pomiędzy 1 oraz 2, 3 oraz 4, a ponadto 5 do 6, przy czym 0 1800 są przestawione korby 2 oraz 3, 4 oraz 5, a ponadto 6 oraz 1. W rezultacie silnik cechuje kolejność zapłonów 1 —6—5—4—3—2.

Wal korbowy silnika V-12 ma układ zwykłego wału sześciocylindrowego silnika rzędowego.

Głowice cylindrów odlane są z żeliwa stopowego i mają niemal identyczne wykonanie bez względu na wersję silnika. Każda głowica zamyka trzy cylindry (model V-6 ma dwie głowice, a model V-12 — cztery), Gniazda zaworów ssących są wytoczone wprost w materiale głowic, a stalowe gniazda zaworów wydechowych wstawia się przez wciskanie. Zamki zaworów systemu ROTOCAP zapewniają podczas pracy silnika powolne obracanie się zaworów zarówno wydechowych, jak i ssących. [podobne: otomoto bialystok, voyager nowy sącz, renault używane z gwarancją ]

Komory spalania mają kształty spłaszczonych kul, z wgłębieniami na gniazda zaworów. Denka tłokowe są zaopatrzone w płytkie wnęki, przez co zapewniono jednocześnie, że tłok wykonując zwrot zewnętrzny nie uderza o zawór w pozycji największego otwarcia,

Tłoki odlane ze stopu lekkiego z wtopionymi pierścieniami stalowymi (ograniczającymi rozszerzalność cieplną) są owalizowane, podcięte i mają płaszcze cynowane. Tłoki modeli 351, 401 oraz 702 są zaopatrzone dodatkowo we wtopione pierścienie ze stali stopowej, w których wytoczone są rowki górnych pierścieni uszczelniajacych. Wał rozrządu otwiera zawory za pośrednictwem popychaczy zwykłych (model V-o) lub hydraulicznych (model V-12). Dzięki przesunięciu względem krzywek wału rozrządu popychacze obracają sie podczas pracy silnika.

Łożyska korbowe i główne mają cienkościenne panewki wylane stopem M-400 (brąz grafitowy). We wszystkich wersjach zastosowane sa identyczne korbowody, odkute ze stali.

Układ chłodzenia wyróżnia się zastosowaniem pompy wody o bardzo dużej wydajności (680 litrów/min, przy 2400 obr/min walu korbowego) oraz jednego termostatu (modele 305), dwóch termostatów (modele 351 oraz 401) lub trzech termostatów (model 702) — odpowiednio do schematu połączeń poszczególnych odgałęzień obiegu wody.

Układ smarowania jest wyposażony w wirnikową pompę oleju o dużej wydajności (45 litrow/min modele V-6 oraz 58 litrów/min — model V-12),

Model 401 oraz 702 wyróżniają się zastosowaniem odśrodkowych regulatorów prędkości biegu silnika. Regulator taki, zespolony z pompą oleju i kontrolujący dopływ oleju pod nadciśnieniem do siłownika przekręcającego przepustnicę w gaźniku, samoczynnie steruje napełnienie cylindrów według zasady działania regulatora silnika wysokoprężnego. Dzięki temu odpowiednio do nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia regulator utrzymuje określoną prędkość biegu silnika, niezależnie od zmian jego chwilowego obciążenia.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto bialystok renault używane z gwarancją voyager nowy sącz