Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Łożyska toczne

Posted in Uncategorized  by admin
February 24th, 2018

Osadzenie wału korbowego w łożyskach tocznych zamiast ślizgowych pozwala na skrócenie długości kadłuba oraz polepsza sprawność mechaniczną silnika. Wobec malej długości czopów głównych wał korbowy jest wówczas na ogół stosunkowo sztywny i odznacza się wielką częstotliwością skrętnych drgań własnych. Łożyska toczne są jednak kosztowniejsze niż ślizgowe. Użycie łożysk tocznych w silnikach wielocylindrowych jest zwykle uwarunkowane zastosowaniem kosztownych dzielonych wałów korbowych. Konieczność doboru łożysk tocznych o dużych średnicach

pierścieni nośnych zmusza zwykle do ograniczania szybkobieżności silnika, ponieważ bardzo duże prędkości obwodowe elementów tocznych powodują szybkie ich zużywanie. Łożyska toczne są ponadto mało odporne na obciążenia o charakterze uderzeniowym oraz na korozje. Silniki małej mocy (motocyklowe i mikrosamochodów) mają niekiedy korbowe igiełkowe łożyska toczne. Wówczas zadania bieżni wewnętrznej spełniają najczęściej zewnętrzne odpowiednio utwardzone powierzchnie czopów walu korbowego. Bieżnie zewnętrzne wykonane są bezpośrednio we łbie korbowodu lub pierścienie nośne Są wciskane do łba korbowodu lub gniazd łożysk głównych w kadłubie silnika. Istotną zaletą łożysk igiełkowych są ich małe wymiary. W silnikach średniej i dużej mocy stosowane są łożyska wałeczkowe i rzadziej kulkowe. Kadłub tunelowy. Wielocylindrowe silniki o tocznych łożyskach głównych mają niekiedy tzw. kadłuby tunelowe odznaczające się bardzo dużą sztywnością. Zewnętrzne pierścienie nośne łożysk sa wówczas unieruchomione zwykle za pomocą pierścieni sprężystych (Seegera) lub przeciętych pierścieni z drutu stalowego. [patrz też: wynajem samochodów, wypożyczalnia samochodów, wypożyczalnia samochodów Warszawa ]

Nierównomierność biegu silnika. Moment obrotowy na wale korbowym silnika powstaje w wyniku działania zmiennych sił stycznych, co powoduje nieuniknioną zmienność chwilowego momentu obrotowego, odbieranego z wału korbowego. Przebieg zmienności momentu obrotowego jest w zasadzie podobny (pomijając nieuniknione rozbieżności przebiegów pracy w poszczególnych cylindrach) w większości silników o jednakowych przesunięciach fazowych pomiędzy jednoimiennymi suwami w poszczególnych cylindrach. Swoisty przebieg zmienności momentu obrotowego wykazują jedynie silniki pracujące z niejednakowymi odstępami pomiędzy kolejnymi zapłonami w poszczególnych cylindrach (îłp, sześciocylindrowy silnik widlasty BUICK model 1962, czterosuwowy o rozwidleniu 900). Jeżeli chwilowy moment obrotowy jest większy niż średni, chwilowa prędkość obrotowa wału korbowego się zwiększa. W okresach Chwilowego niedoboru momentu obrotowego — silnik zwalnia swój bieg.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: wynajem samochodów wypożyczalnia samochodów wypożyczalnia samochodów Warszawa