Wymiary kół zamachowych licznych silników są często większe niż wystarczające do zabezpieczenia wymaganej równomierności ich biegu, czyli zapewniają o wiele mniejsze współczynniki nierównomierności biegu niż dopuszczalne. Wynika to z okoliczności, że wielokrotnie wymiary kola zamachowego jako tarczy oporowej sprzęgła są większe niż wymagane do zapewnienia żądanej nierównomierności biegu. Kola zamachowe silników dużych ciągników i samochodów ciężarowych (zwłaszcza ciągnących przyczepy)...
W silnikach dwusuwowych z rozrządem tłokowym niesymetryczny rozrząd uzyskuje się również stosując dodatkowe elementy sterujące, jak np. suwaki obrotowe, czyli tzw. zawory obrotowe, lub suwaki tarczowe. Niekiedy zasilanie jest sterowane dodatkowo suwakiem tarczowym, którego zadania pełni przeciwciężar wału korbowego. Rozwiązanie takie pozwala na późniejsze otwarcie i późniejsze zamknięcie szczelin wlotowych. Podobna funkcje spełniać może zawór obrotowy, który steruje dodatkowo zamkniecie...
Stosunek powierzchni czołowej przepływu powietrza do powierzchni czołowej przepływu spalin wynosi 1 : 2. Obrotowy ruch zasobnika zapewnia wymianę ciepła w sposób ciągły. Prędkość obrotowa zasobnika wynosi 6. . .30 obr/min. W obrotowych wymiennikach ciepła duże trudności nastręcza konieczność uszczelnienia przestrzeni, przez które przepływa powietrze i spaliny głównie ze względu na nierównomierne odkształcenia części wymiennika nagrzanych do różnych temperatur. Strata przedmuchu w w...