s660 honda

Wały korbowe

Wał korbowy jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych i najkosztowniejszych części silnika. Wał korbowy przejmuje znaczne obciążenia dynamiczne, wywoływane okresowo zmiennymi siłami gazowymi i bezwładności. Siły te powodują zmienne naciski w lożyskach korbowych i głównych, złożone zmęczeniowe naprężenia wewnętrzne w materiale walu oraz jego drgania skrętne, zginające i podłużne. Warunki pracy walu korbowego narzucają specjalne wymagania, z których najważniejsze, to: — dostateczna wytrzymałość zmęczeniowa, sztywność (ze względu na warunki pracy łożysk) i odporno...

Więcej »

Rozrząd suwakowy

W silnikach dwusuwowych z rozrządem tłokowym niesymetryczny rozrząd uzyskuje się również stosując dodatkowe elementy sterujące, jak np. suwaki obrotowe, czyli tzw. zawory obrotowe, lub suwaki tarczowe. Niekiedy zasilanie jest sterowane dodatkowo suwakiem tarczowym, którego zadania pełni przeciwciężar wału korbowego. Rozwiązanie takie pozwala na późniejsze otwarcie i późniejsze zamknięcie szczelin wlotowych. Podobna funkcje spełniać może zawór obrotowy, który steruje dodatkowo zamkniecie wydechu. Uszczelnienie dodatkowych elementów sterujących, tj. zaworów obrotowych lub...

Więcej »

Wymiana ładunku w cylindrze

Po rozprężeniu spaliny zostają usunięte z cylindra. W silniku czterosuwowym wydalanie spalin odbywa się zasadniczo podczas suwów wydechu. Aby jednak zapewnić możliwie dokładne usunięcie spalin, proces zaczyna sie już pod koniec suwu pracy (rozprężania) a kończy z początkiem suwu ssania. W silnikach samochodowych, których wały korbowe wirują ze znacznymi prędkościami, zawór wydechowy zaczyna się otwierać przy kącie położenia korby 70 . . . 200 przed ZW, a osiada na gnieździe przy kącie 10. . .300 po ZZ. Podczas wydechu spalin z cylindra wał korbowy obraca się o kąt 2...

Więcej »

Ukryta zmiana

Układ różnicowy silników turbospalinowych wyróżnia sie tym, że pomiędzy wałem napędowym silnika a walem spreżarki wbudowana jest przekładnia planetarna, służąca jako , mechanizm różnicowy. Silnik różnicowy jednoturbinowy powstaje przez połączenie wału sprężarki z kołem słonecznym (wewnętrznym kołem napędzanym), wału turbiny z kołem pierścieniowym (zewnętrznym kołem napędzającym), a walu napędowego silnika z koszem satelitów (kół obiegowych mechanizmu różnicowego). Silnik różnicowy dwuturbinowy powstaje wskutek związania w klasycznym silniku dwuwałowym jednosprę...

Więcej »
http://www.usggenetyczne.info.pl 751#toyota zabrze otomoto , #suzuki bandit 600 gsf , #ceny lpg niemcy , #nissan micra k12 forum , #dsk lublin rejestracja , #pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków ,