Rozrząd tłokowy

Wydech w silnikach dwusuwowych zaczyna się 70. . .500 przed ZW a kończy 50. . .700 po ZW. Zasilanie zaczyna sie 60. . 450 przed ZW a kończy 45 600 po ZW. Przepłukiwanie odbywa się więc podczas 90. . .1200 0. w. k. W silniku o wstępnym sprężaniu mieszanki w skrzyni korbowej kanały ssące otwierają się 60. . .500 przed ZZ i zamykają 50 600 po ZZ. Gdy wydech kończy sie przed przesłonięciem kanałów zasilających, następuje częściowe doładowanie cylindra sprężoną mieszanką lub powietrzem. Sprawność wolumetryczna wolnossących silników dwusuwowych nie przekracza jednak 0,60, a przeważnie jest m...

Układy mieszane

Najprostsze i najtańsze w produkcji są układy rozrządu o równoległych zaworach pionowych, dokładnie lub w przybliżeniu równoległych do osi cylindrów. Pozwala to na łożyskowanie wszystkich dźwigni zaworów na wspólnej stosunkowo najmniej korzyści zapewnia równoległe wbudowanie zaworu ssącego i wydechowego. Górna ścianka komory spalania jest wówczas płaska, a średnice grzybków zaworów są niewielkie, głównie ze względu na brak miejsca. Ponadto zapewnienie skutecznego chlodzenia ścianki glowicy między zaworami nastręcza na ogól sporo trudności z uwagi na małą szerokość szczeliny wodnej i skłon...

Wersja wielopaliwowa

Wersja wielopaliwowa cechuje się podwyższonym stopniem sprężania (e = 21) oraz zastosowaniem urządzenia samoczynnie regulującego intensywność chłodzenia silnika (przez dławienie przepływu powietrza tłoczonego przez dmuchawę). Ponadto układ zasilania cechuje podwyższone ciśnienie robocze (co zapobiega powstawaniu korków parowych w przewodach oraz zmodyfikowanie pompy wtryskowej. CUMMINS-V. Rodzina widlastych silników wysokoprężnych, odznaczających się lekkością i zwartością konstrukcji, opracowanych jako w pełni zamienne z podobnego przeznaczenia silnikami o zapłonie iskrowym. Wszystkie modele silni...

Kompleksowy podręcznik ontologii układu moczowo-płciowego

Głowice cylindrów silników samochodowych mocuje się przeważnie do kadłubów lub bloków cylindrów przy użyciu śrub kołkowych i nakrętek. Niekiedy stosuje się Śruby kotwowe, wiążące głowicę ze skrzynią korbową silnika (w okolicy gniazd łożysk głównych). Sruby mocujące głowicę cylindrów rozmieszcza sie w taki sposób, aby ograniczyć do minimum jej odkształcenia montażowe i jednocześnie zapewnić możliwie równomierny rozkład nacisków w miejscach przylegania do kadłuba lub bloku cylindrów. Śruby przechodzące przez przestrzenie wypełnione cieczą chłodzącą zaopatruje się w nakrętki kołpa...

Najnowsze zdjęcia w galerii auta4x4:

210#krotoski cichy samochody używane , #auto stefaniak , #samochody poleasingowe pko , #papis otomoto , #auto ostrobramska , #renault używane z gwarancją , #lelek porsche , #euroauto , #otomoto kościerzyna , #otomoto wloclawek ,