Trzon korbowodu ma z reguły przekrój dwuteowy. Jeżeli sworzeń tłokowy jest smarowany pod cinieniem, wowczas trzon ma środkowy pas dwuteownika pogrubiony i przewiercony wewnątrz lub niekiedy wzdłuż tego pasa jest przymocowana rurka doprowadzająca olej do sworznia.
Łeb korbowodu jest jednolity, jeżeli stosowane jest toczne łożysko korbowe, lub dzielony — przy stosowaniu łożyska ślizgowego (najczęściej). Odejmowaną część łba, tzw. pokrywe korbowodu, odkuwa się przeważnie jako jedną całość z korbowodem, a następnie odcina od niego, mocu...
Po rozprężeniu spaliny zostają usunięte z cylindra. W silniku czterosuwowym wydalanie spalin odbywa się zasadniczo podczas suwów wydechu. Aby jednak zapewnić możliwie dokładne usunięcie spalin, proces zaczyna sie już pod koniec suwu pracy (rozprężania) a kończy z początkiem suwu ssania. W silnikach samochodowych, których wały korbowe wirują ze znacznymi prędkościami, zawór wydechowy zaczyna się otwierać przy kącie położenia korby 70 . . . 200 przed ZW, a osiada na gnieździe przy kącie 10. . .300 po ZZ. Podczas wydechu spalin z cy...
Przy przesterowywaniu sprzęgieł elektromagnetycznych nastawnik jazdy powinien być zawsze w położeniu zero. Po dojechaniu na miejsce pracy na szlaku należy zatrzymać oczyszczarkę nad uprzednio przygotowanym wykopem pod belkę podtorową z takim wyliczeniem, aby regulator koryt znajdował się w odległości około 50 cm od miejsca położenia belki podtorowej. Dalsze czynności należy wykonywać w następującej kolejności: 1) wprowadzić do wykopu pod tor belkę podtorową razem z odcinkiem łańcucha wybierakowego; 2) obok wykopu, po obu stronach...