Pokrywy pięciu łożysk głównych odlane są z żeliwa, przez co ograniczono rozszerzalność cieplną obsad łożysk. Komory spalania klinowe. W głowicach zawory ssące i Wydechowe są wbudowane na przemian, co ułatwia skuteczne chłodzenie najsilniej nagrzewanych miejsc w komorach spalania. Wstawiane gniazda i prowadnice zaworów są osadzone skurczowo.
Owalizowane tłoki maja płaszcze cynowane. Osie sworzni tłokowych są przesunięte 0 1,5 mm w kierunku działania bocznego nacisku. Górne pierścienie uszczelniające są chromowane, a pozostałe — cynowane.
Prz...
Kute korbowody o dużych wymiarach mają sztywne łby dzielone skośnie.
Silnik ma trzy głowice żeliwne, z których każda obejmuje po dwa cylindry. Głowice cylindrów mają wstawiane gniazda i prowadnice zaworów z żeliwa stopowego. Dolne części prowadnic zaworów wydechowych tworzą osłony cieplne trzonków zaworów, co przeciwdziała ich zacieraniu. Głowice są zaopatrzone we wciskane gniazda wtryskiwaczy, co zapewnia skuteczne chłodzenie rozpylaczy. Każdy cylinder ma odprężnik wbudowany w głowicę. Tłoki odlane z Siluminu w kokilach, o denkach z wnękami to...
Po rozprężeniu spaliny zostają usunięte z cylindra. W silniku czterosuwowym wydalanie spalin odbywa się zasadniczo podczas suwów wydechu. Aby jednak zapewnić możliwie dokładne usunięcie spalin, proces zaczyna sie już pod koniec suwu pracy (rozprężania) a kończy z początkiem suwu ssania. W silnikach samochodowych, których wały korbowe wirują ze znacznymi prędkościami, zawór wydechowy zaczyna się otwierać przy kącie położenia korby 70 . . . 200 przed ZW, a osiada na gnieździe przy kącie 10. . .300 po ZZ. Podczas wydechu spalin z cylindra wał korbowy o...