Trzon korbowodu ma z reguły przekrój dwuteowy. Jeżeli sworzeń tłokowy jest smarowany pod cinieniem, wowczas trzon ma środkowy pas dwuteownika pogrubiony i przewiercony wewnątrz lub niekiedy wzdłuż tego pasa jest przymocowana rurka doprowadzająca olej do sworznia.
Łeb korbowodu jest jednolity, jeżeli stosowane jest toczne łożysko korbowe, lub dzielony — przy stosowaniu łożyska ślizgowego (najczęściej). Odejmowaną część łba, tzw. pokrywe korbowodu, odkuwa się przeważnie jako jedną całość z korbowodem, a następnie odcina od niego, mocuje śrubami i obra...
Zawory podlegające znacznym obciążeniom cieplnym mają niekiedy wydrążenia częściowo wypełnione metalicznym sodem. Substancja ta paruje pod wpływem wysokiej temperatury w sąsiedztwie grzybka, skrapla się w pobliżu stopki i gromadzi się z powrotem w rejonie grzybka. W ten sposób substancja chłodząca, zmieniając swój stan fizyczny, nieustannie odprowadza ciepło z grzybka do końca trzonka. Zawory drążone wykonuje się metodą wiercenia zaślepiając następnie otwór od strony talerzyka, lub odkuwa się trzonek zakończony kielichem, do którego zostaje przyspawany g...
Najczęściej czopy jednakowo odległe od środka środkowego łożyska (lub od płaszczyzny prostopadłej do osi walu i jednakowo odległej od Środkowych czopów korbowych, jeżeli wał ma parzystą liczbę łożysk głównych) leżą na jednej prostej, równoległej do osi czopów głównych.
Jedną z dwóch możliwych kolejności zapłonu ustala sie przez odpowiednie rozmieszczenie krzywek na wale rozrządu. W czterosuwowym widlastym silniku ośmiocylindrowym o płaskim wale korbowym dla każdego z rzędów cylindrów stosuje sie jednakową wybrana z podanych powyżej kolejnośc...