Końce walu korbowego, wystające na zewnątrz skrzyni korbowej, wymagają skutecznego uszczelnienia w celu uniemożliwienia wyciekania oleju ze skrzyni korbowej oraz zapobieżenia przenikaniu do niej zanieczyszczeń i wody 2 otoczenia. Wymagane uszczelnienie otworów przelotowych w skrzyni korbowej zapewnia się zwykle przez zakladanie filcowych pierścieni uszczelniających lub samouszczelniaczy (pierścieni Simmera). Przeważnie stosuje się ponadto odrzutniki oleju na wałach korbowych, zabezpieczające przed obfitym napływaniem oleju do właściwych uszczelnień.
Ponadto elastyczność elementów zawieszenia ...
Popychacz BORG-WARNER wypełniany jest olejem podczas produkcji i nie wymaga uzupełniania ubytków oleju. Luz zaworu kasowany jest przez sprężynę. Kiedy tłok przesuwa sie ku górze, czyli wzrasta czynna długość popychacza, do komory pod tłokiem napływa olej przez jednokierunkowy zawór. Specjalne uszczelnienie zabezpiecza przed wyciekaniem oleju z popychacza. Popychacz GMC jest stale dopełniany olejem. Na uwagę zasługuje smarowanie pod ciśnieniem stopki drążka popychacza.
Inny system regulacji polega na bezpośrednim dociskaniu dźwigni do trzonka zaworu i drążka popychacza przez tłok ...
Dyblarka hydrauliczna KR—I może pracować tylko na jednym toku szynowym. Do pracy na drugim toku musi być zdjęta z toru i obrócona o It rad (1800). Maszyna ma masę około 140 kg i niezbyt dużą wydajność — 30 dybli na godzinę. Duża masa i mała wydajność ograniczyły praktyczne stosowanie tej dyblarki. Na podobnej zasadzie działa importowane urządzenie do wyciągania dybli DFZ-IO, które może być używane również do wyciągania haków sprężystych i do wymiany przekładek. Narzędzie robocze można szybko wymieniać dzięki zastosowaniu automatycznego uchwytu. Zródłem napędu pompy ...