Współczynnik nierównomierności biegu silnika (ó) jest miernikiem zmian prędkości kątowej wału korbowego podczas jednego jego pełnego obrotu. Współczynnik ten określa zależność: ó = (Omax — (Ornin)/OJSr gdzie: (r)max największa prędkość kątowa (chwilowa) wału, najmniejsza prędkość kątowa (chwilowa) wału oraz = = + enmin). Układ napędowy samochodu działa sprawnie, jeżeli współczynnik nierównomierności biegu silnika zawiera się w zakresie 0,010. . .0,025.
Zadania ...
Oprócz efektów ekonomicznych, mechanizacja robót torowych umożliwia uzyskanie istotnych efektów technicznych: przyspieszenie budowy nowych i modernizacji starych odcinków kolejowych, co umożliwia zwiększenie prędkości jazdy pociągów, skrócenie czasu zamknięcia torów dla ruchu pociągów, poprawa jakości wykonanych napraw itp. Porównanie poszczególnych rodzajów mechanizacji wykazuje bezsporną wyższość pełnej mechanizacji robót. Najniższą efektywność ma mała mechanizacja, pr...
Tuleja cylindra jest to tuleja osadzona w kadłubie silnika, której wewnętrzna ścianka spełnia zadania gładzi cylindra. Zastosowanie tulei cylindrów z odpowiednio dobranego materiału (np. żeliwo stopowe) lub utwardzonych powierzchniowo (np. przez cyjanowanie lub chromowanie) zapewnia dużą trwałość gładzi cylindrów, pomimo wykonania kadłuba silnika z niezbyt odpornego materiału (np. żeliwo szare lub stop lekki), zwykle taniego i łatwego do odlewania. Ze względu na sposób ...