Trzon korbowodu ma z reguły przekrój dwuteowy. Jeżeli sworzeń tłokowy jest smarowany pod cinieniem, wowczas trzon ma środkowy pas dwuteownika pogrubiony i przewiercony wewnątrz lub niekiedy wzdłuż tego pasa jest przymocowana rurka doprowadzająca olej do sworznia.
Łeb korbowodu jest jednolity, jeżeli stosowane jest toczne łożysko korbowe, lub dzielony — przy stosowaniu łożyska ślizgowego (najczęściej). Odejmowaną część łba, tzw. pokrywe korbowodu, odkuwa się przeważnie jako jedną całość z korbowodem, a następnie odcina od niego, mocuje śrubami i obrabia łącznie z korbowodem. Łeb korbo...
Co tam 250, 300 km/h! Pojechać ponad 1225 km/h i pokonać barierę dźwięku - to jest wyzwanie. A właściwie było to wyzwaniem do roku 1997, kiedy to za kierownicą pojazdu Thrust SSC prędkość dźwięku przekroczył pilot RAF Andy Green. Mieliśmy okazję poznać podpułkownika Andy’ego Greena i jego nową, supersoniczną zabawkę Bloodhound SSC. [więcej w: otomoto piła, poleasingowe pko, opel ostrobramska ]
Zespół inżynierów i Andy Green przygotowują się do pokonania w roku 2016 symbolicznej prędkości 1000 mil/h i ustanowienia nowego rekordu na lądzie. Pojazd pomknie nie wolniej niż 1609 km/h, ma ...
Wymiary kół zamachowych licznych silników są często większe niż wystarczające do zabezpieczenia wymaganej równomierności ich biegu, czyli zapewniają o wiele mniejsze współczynniki nierównomierności biegu niż dopuszczalne. Wynika to z okoliczności, że wielokrotnie wymiary kola zamachowego jako tarczy oporowej sprzęgła są większe niż wymagane do zapewnienia żądanej nierównomierności biegu. Kola zamachowe silników dużych ciągników i samochodów ciężarowych (zwłaszcza ciągnących przyczepy) oraz silniki samochodów popularnych dobiera się pod katem łatwości ruszania pojazdu z miejsca. W ta...