Wymiary kół zamachowych licznych silników są często większe niż wystarczające do zabezpieczenia wymaganej równomierności ich biegu, czyli zapewniają o wiele mniejsze współczynniki nierównomierności biegu niż dopuszczalne. Wynika to z okoliczności, że wielokrotnie wymiary kola zamachowego jako tarczy oporowej sprzęgła są większe niż wymagane do zapewnienia żądanej nierównomierności biegu. Kola zamachowe silników dużych ciągników i samochodów ciężarowych (zwłaszcza ciągnących przyczepy) oraz silniki samochodów popularnych dobiera się pod katem łatwości ruszania pojazdu z miejsca. W takich przypad...
Silnik PORSCHE 547 wyróżnia się oryginalną konstrukcją odbiegającą od pozostałych modeli silników PORSCHE oraz rozwiązań stosowanych przez inne wytwórnie.
Kadłub składa się z dwóch członów odlanych ze stopu lekkiego, tworzących jednocześnie miskę olejową i obudowę koła zamachowego. Płaszczyzna podziału kadłuba przechodzi przez oś wału korbowego i ułożyskowanego pod nim podłużnego walu napędu rozrzadu. Człony kadłuba sa połączone śrubami. Wał korbowy składa się z członów łączonych wg systemu HLRTH. Wal korbowy ustalony jest w trzech tocznych łożyskach głównych (wałeczkowych) oraz do...
Oczyszczarka jest wyposażona w silnik spalinowy polskiej produkcji typu 18H6A o mocy 270 KM przy 1800 obr/min (30 obr/s). Jest to silnik wysokoprężny, sześciocylindrowy, czterosuwowy o wtrysku bezpośrednim. Usytuowanie kanałów wlotowych oraz zastosowanie zaworów z przesłonkami powoduje powstawanie, w czasie napełniania cylindrów, silnych zawirowań. Wtryśnięte przez wielootworowe dysze paliwo zostaje bardzo dokładnie wymieszane z powietrzem. Komora spalania znajduje się w denku tłoka. Powietrze do cylindrów jest tłoczone przez turbosprężarkę, znajdującą się na końcu kolektora ssącego. Turbina napę...