sprawdzenie pojazdu po vin

Stopy łożyskowe

Jako stopy łożyskowe są dziś stosowane powszechnie stopy w osnowie cynowej i ołowiowej, a w razie dużych obciążeń brązy ołowiowe i stopy aluminium z niklem. Szybko rozpowszechniaja się również Stopy kadmowe zawierające drobne ilości niklu, srebra i miedzi. Stopy takie odznaczają się odpornością na wysokie temperatury i doskonałymi własnościami zbliżonymi do brązów ołowiowych, lecz dość kosztowne. Stopy ołowiowe i cynowe są to tzw. stopy białe lub „babbity. Stopy ołowiowe są znacznie tańsze niż cynowe, lecz mają o wiele gorsze własności; stop łożyskowy jest wylany lub nawalcowany (tylko brązy cyn...

Więcej »

Wały korbowe

Wał korbowy jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych i najkosztowniejszych części silnika. Wał korbowy przejmuje znaczne obciążenia dynamiczne, wywoływane okresowo zmiennymi siłami gazowymi i bezwładności. Siły te powodują zmienne naciski w lożyskach korbowych i głównych, złożone zmęczeniowe naprężenia wewnętrzne w materiale walu oraz jego drgania skrętne, zginające i podłużne. Warunki pracy walu korbowego narzucają specjalne wymagania, z których najważniejsze, to: — dostateczna wytrzymałość zmęczeniowa, sztywność (ze względu na warunki pracy łożysk) i odporność na zużycie przy możliwie mał...

Więcej »

Rozrząd silnika tłokowo-zaworowy

Wstępne sprężanie powietrza doprowadzanego do cylindrów zapewnia spreżarka wyporowa ROOTS, wbudowana w przodzie silnika. Szczeliny wlotowe powietrza są odsłaniane i przysłaniane przez tłoki. Spaliny uchodzą z cylindra przez dwa zawory wydechowe, wbudowane w głowicy i otwierane przez krzywki wału rozrządu, osadzonego w oddzielnej skrzynce na głowicy cylindrów. Silnik wysokoprężny, dwusuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą. Niektóre części wykorzystano z silników wysokoprężnych, serii SW.

Dane techniczne: D 97; S 110; S/D 1,13; V — 3252; — 18; Nin 132/2600; Mln — 38,0/1450; Np 40,6;...

Więcej »

Ryzyko sercowo-naczyniowe za pomocą azytromycyny i innych leków przeciwbakteryjnych

Zawory podlegające znacznym obciążeniom cieplnym mają niekiedy wydrążenia częściowo wypełnione metalicznym sodem. Substancja ta paruje pod wpływem wysokiej temperatury w sąsiedztwie grzybka, skrapla się w pobliżu stopki i gromadzi się z powrotem w rejonie grzybka. W ten sposób substancja chłodząca, zmieniając swój stan fizyczny, nieustannie odprowadza ciepło z grzybka do końca trzonka. Zawory drążone wykonuje się metodą wiercenia zaślepiając następnie otwór od strony talerzyka, lub odkuwa się trzonek zakończony kielichem, do którego zostaje przyspawany grzybek. Dalszy wzrost tego stosunku powoduje nieznaczn...

Więcej »
http://www.budujemy.biz.pl 751# , #toyota zabrze otomoto , #suzuki bandit 600 gsf , #ceny lpg niemcy , #nissan micra k12 forum , #dsk lublin rejestracja , #pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys ,