poślizg silnika

Rozrząd górnozaworowy

Silnik o niesymetrycznym rozrządzie tłokowym może mieć równoległe tłoki związane z czopem korbowym za pomocą korbowodu widlastego. Wówczas jeden z tłoków jest połączony z korbowodem za pośrednictwem sworznia umieszczonego w suwliwym klocku, który umożliwia zmianę rozstawienia osi obu sworzni podczas wychylania się korbowodu względem osi cylindrów w miarę obracania się wału korbowego. Rozwiązanie z korbowodem o przegubowym połączeniu obu ramion jest znacznie kosztowniejsze niż z korbowodem widlastym, lecz zapewnia większą swobode sunięciu w doborze osi wału wykresu korbowego rozrządu względem. symetri...

Więcej »

Dźwigniki torowe

W użyciu są przyrządy do mierzenia strzałek w łukach, kliny stalowe z podziałką, dobory luźników oraz termometry do pomiaru temperatury szyny. Do podnoszenia toru i materiałów nawierzchniowych są stosowane dźwigniki torowe, które w zależności od budowy i działania dzielą się na: — zębatkowe; — śrubowe; — specjalne (dźwigarowe); — hydrauliczne. Dźwigniki zębatkowe są potocznie nazywane podnośnikami korbowymi. Najczęściej są użytkowane podnośniki korbowe o udźwigu 50 kN (5000 kG) i wysokości podnoszenia 300 mm. Podnośnik korbowy składa sie z dwudzielnego kadłuba blaszanego, do którego jest p...

Więcej »

Koła zamachowe

Współczynnik nierównomierności biegu silnika (ó) jest miernikiem zmian prędkości kątowej wału korbowego podczas jednego jego pełnego obrotu. Współczynnik ten określa zależność: ó = (Omax — (Ornin)/OJSr gdzie: (r)max największa prędkość kątowa (chwilowa) wału, najmniejsza prędkość kątowa (chwilowa) wału oraz = = + enmin). Układ napędowy samochodu działa sprawnie, jeżeli współczynnik nierównomierności biegu silnika zawiera się w zakresie 0,010. . .0,025. Zadania koła zamachowego. Wymaganą równomierność biegu silnika uzyskuje się przez zastosowanie koła zamachowego o odpowiedni...

Więcej »

angina objawy bez goraczki cd

Wymaganą charakterystykę sprężyny zaworu dobiera się w oparciu o wykres sil bezwładności zredukowanych na trzonek zaworu. Ponieważ masa układu jest wielkością stałą, nacisk sprężyny dobiera się z pewnym nadmiarem, który powinien wynosić 40. . .50% siły bezwładności. Najczęściej jako sprężyny zaworów stosuje się śrubowe spreżyny cylindryczne. Sprężyna taka odznacza się prostotą wykonania, jest łatwa w produkcji i zajmuje niewiele miejsca. Sprężyne śrubową oblicza się wytrzymałościowo tylko na skręcanie, ponieważ podczas uginania w materiale jej powstają głównie naprężenia s...

Więcej »
http://www.dobry-architekt.net.pl 751#pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki , #perfum fiat 500 , #cena paliw ukraina , #nowa kia , #duster otomoto ,