Przy przesterowywaniu sprzęgieł elektromagnetycznych nastawnik jazdy powinien być zawsze w położeniu zero. Po dojechaniu na miejsce pracy na szlaku należy zatrzymać oczyszczarkę nad uprzednio przygotowanym wykopem pod belkę podtorową z takim wyliczeniem, aby regulator koryt znajdował się w odległości około 50 cm od miejsca położenia belki podtorowej. Dalsze czynności należy wykonywać w następującej kolejności: 1) wprowadzić do wykopu pod tor belkę podtorową razem z odcinkiem łańcucha wybierakowego; 2) obok wykopu, po obu stronach, ułożyć pogłębiacze...
Trudno uwierzyć, patrząc na samochód i jego podwozie, że oba te starty pokona na wąskich, ledwie 15-centymetrowych aluminiowych kołach. Nie są to jednak zwyczajne fajerki – to najszybsze koła na świecie, które muszą bez wibracji kręcić się z prędkością ponad 10 tys. obrotów na minutę, to aż 170 obr./sek. Przy tej prędkości obrotowej siła odśrodkowa na obwodzie przekracza siłę grawitacji 50 tys. razy. To się nazywa „zrywać kapcie”! Przy szczytowej prędkości bolidu każda ćwiartka koła osiągnie energię równą 300 tonom, co oznacza, że np wada...
Silnik o niesymetrycznym rozrządzie tłokowym może mieć równoległe tłoki związane z czopem korbowym za pomocą korbowodu widlastego. Wówczas jeden z tłoków jest połączony z korbowodem za pośrednictwem sworznia umieszczonego w suwliwym klocku, który umożliwia zmianę rozstawienia osi obu sworzni podczas wychylania się korbowodu względem osi cylindrów w miarę obracania się wału korbowego. Rozwiązanie z korbowodem o przegubowym połączeniu obu ramion jest znacznie kosztowniejsze niż z korbowodem widlastym, lecz zapewnia większą swobode sunięciu w doborze osi wału wykr...