PIC-523

Analiza drgań skrętnych

Obliczenie kontrolne wału korbowego na drgania skrętne polega na zastąpieniu rzeczywistego układu drgającego zastępczym układem obliczeniowym, wyznaczenie jego częstotliwości drgań własnych i określenie głównych składowych harmonicznych. Obliczenie takie jest dość kłopotliwe, ponieważ: — skomplikowany kształt walu utrudnia ustalenie jego sztywności skrętnej, — nie wszystkie masy drgającego układu biorą udział w ruchu obrotowym; cześć mas korbowodów i masy tłoków poruszają się posuwisto-zwrotnie; wpływ ich na drgania całego układu jest różn...

Więcej »

Wały korbowe

Wał korbowy jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych i najkosztowniejszych części silnika. Wał korbowy przejmuje znaczne obciążenia dynamiczne, wywoływane okresowo zmiennymi siłami gazowymi i bezwładności. Siły te powodują zmienne naciski w lożyskach korbowych i głównych, złożone zmęczeniowe naprężenia wewnętrzne w materiale walu oraz jego drgania skrętne, zginające i podłużne. Warunki pracy walu korbowego narzucają specjalne wymagania, z których najważniejsze, to: — dostateczna wytrzymałość zmęczeniowa, sztywność (ze względu na warunki pracy...

Więcej »

Kadłuby silników ZIŁ-130 oraz ZIŁ-375

Kadłuby Silników ZIŁ-130 oraz ZIŁ-375 są odlane z żeliwa szarego, a silnika ZIŁ-130M ze stopu lekkiego. Wszystkie silniki mają mokre żeliwne tuleje cylindrów, zaopatrzone w krótkie suche tuleje z żeliwa austenitycznego. Głowice cylindrów wszystkich silników są odlane ze stopu lekkiego i maja wymienne gniazda zaworów zarówno ssących, jak i wydechowych (z żeliwa stopowego) oraz prowadnice zaworów ze spieków. Przylgnie zaworów wydechowych są napawane stellitem, a zaworów ssących pokryte aluminium (przez dyfuzję).

Zawor...

Więcej »

Srednia z czasu zanurzenia przyjeta z danych drugiej i trzeciej próby jest miarodajna, gdyz pierwsze zanurzenie trwa zwykle nieco dluzej

Najbardziej charakterystyczną cechą konstrukcji silnika ROVER 3 litre jest rzadko spotykany, mieszany układ zaworów. Zawory ssące o dużych średnicach wbudowane są skośnie w głowicy, a zawory wydechowe— również skośnie, w kadłubie. Komorę spalania tworzy zupełnie plaska dolna płyta głowicy cylindrów, część kształtowego denka tłoka i ścianka kadłuba w sąsiedztwie gniazda zaworu wydechowego. Wykonanie takie upraszcza wybitnie konstrukcje głowicy, lecz zarazem komplikuje budowę kadłuba. Kadłub silnika i głowica cylindrów odlane są z żeliwa, przy czym poc...

Więcej »
http://www.centrum-stylu.pl 751#pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki , #perfum fiat 500 , #cena paliw ukraina , #nowa kia , #duster otomoto ,