W obiegu ochłodzone w wymienniku ciepła teoretycznie do temperatury powietrza za sprężarką Ta T2. Spalaniu paliwa odpowiada tylko przemiana 5—3, a usuwaniu spalin z silnika przemiana 6—1. W wymienniku ciepła odprowadzane jest od spalin ciepło odzyskane, odpowiadające przemianie 4—6; natomiast do sprężonego powietrza doprowadzana jest ta sama ilość ciepła według przemiany 2—5.
Odpowiednio do ilości ciepła przekazywanego z powrotem od spalin do...
Odporność gładzi cylindrów na korozję i erozje zwiększa się przez nadanie jej odpowiedniej gładkości, lecz jednak tylko w stopniu nie zmniejszającym przyczepności oleju silnikowego do gładzi. Trwałość gładzi cylindrów wydatnie się zwiększa przez powierzchniową obróbkę cieplno-chemiczną (np. cyjanowanie lub azotowanie), albo przez powlekanie twardym metalem — z reguły chromem. Niekiedy w celu poprawienia warunków i przyspieszenia docierania pi...
Tuleja cylindra jest to tuleja osadzona w kadłubie silnika, której wewnętrzna ścianka spełnia zadania gładzi cylindra. Zastosowanie tulei cylindrów z odpowiednio dobranego materiału (np. żeliwo stopowe) lub utwardzonych powierzchniowo (np. przez cyjanowanie lub chromowanie) zapewnia dużą trwałość gładzi cylindrów, pomimo wykonania kadłuba silnika z niezbyt odpornego materiału (np. żeliwo szare lub stop lekki), zwykle taniego i łatwego do odlewania. ...