Współczynnik nierównomierności biegu silnika (ó) jest miernikiem zmian prędkości kątowej wału korbowego podczas jednego jego pełnego obrotu. Współczynnik ten określa zależność: ó = (Omax — (Ornin)/OJSr gdzie: (r)max największa prędkość kątowa (chwilowa) wału, najmniejsza prędkość kątowa (chwilowa) wału oraz = = + enmin). Układ napędowy samochodu działa sprawnie, jeżeli współczynnik nierównomierności biegu silnika zawiera się w zakresie 0,010. . .0,025.
Zadania koła zamachowego. Wymaganą równomierność biegu silnika uzyskuje się przez zastosowa...
Zawory podlegające znacznym obciążeniom cieplnym mają niekiedy wydrążenia częściowo wypełnione metalicznym sodem. Substancja ta paruje pod wpływem wysokiej temperatury w sąsiedztwie grzybka, skrapla się w pobliżu stopki i gromadzi się z powrotem w rejonie grzybka. W ten sposób substancja chłodząca, zmieniając swój stan fizyczny, nieustannie odprowadza ciepło z grzybka do końca trzonka. Zawory drążone wykonuje się metodą wiercenia zaślepiając następnie otwór od strony talerzyka, lub odkuwa się trzonek zakończony kielichem, do którego zostaje przyspawany grzybek.
Dals...
Zadania tłumika drgań skrętnych spełnia najczęściej masywny pierścień metalowy o stosunkowo dużym -momencie bezwładności, połączony elastycznie z przednim końcem wału np. za pośrednictwem elementu gumowego lub dociskany sprężynami do okładziny ciernej zamocowanej do tarczy umieszczonej na przednim końcu wału albo połączony obydwoma metodami.
Jeżeli wal wpada w rezonans i jego przedni koniec zaczyna niebezpiecznie drgać skrętnie (w stosunku do koła zamachowego, które można uważać za obracające się w sposób jednostajny), tarcza wskutek dużego momentu bezwładności...