fiat scudo ceny

Silnik wysokoprężny, czterosuwowy

Wał rozrządu, wbudowany w głowicy cylindrów, jest napędzany przez przedni koniec wału korbowego. Zawory leżą w płaszczyźnie nieco odchylonej od płaszczyzny prostopadłej do osi wału korbowego, Upraszcza to ich napęd, a dźwigienki napędzające zawory ssące i wydechowe maja jednakowe wykonania. Pompa oleju napędzana jest łańcuchem przez przedni koniec walu korbowego. Rozdzielacz zapłonu jest napędzany przez tylny koniec walu rozrządu za pośrednictwem śrubowym kół zębatych. Cylindry są pochylone pod kątem 300 do pionu, przez co zmniejszono wysokość silnika oraz wydłużono rury...

Więcej »

Proste przyrządy do kontroli

Systematyczna kontrola stanu toru i szyn polega na okresowym sprawdzaniu szerokości toru, przechyłki, wzajemnego położenia styków, wielkości osiadania toru, zużycia szyn itp. Do sprawdzenia szerokości toru używa sie toromierza. Jest to odpowiednio ukształtowana łata drewniana, umożliwiająca sprawdzenie, czy między szynami (14 mm poniżej poziomu główki) jest zachowana właściwa szerokość toru. Do jednoczesnego sprawdzania szerokości toru i odczytywania odchyłek oraz do pomiaru przechyłki toru używa się toromierzy z wysuwanym końcem, z podziałką milimetrową do odczytywania posze...

Więcej »

Drgania skrętne wału korbowego

Długości okresów poszczególnych składowych harmonicznych maja się do siebie jak odwrotności kolejnych liczb naturalnych (1/1, 1/2, 1/3 itd.). Amplitudy poszczególnych składowych harmonicznych i ich wzajemne przesunięcia fazowe zależą od przebiegu wypadkowej siły stycznej. Ze wzrostem rzędu harmonicznej maleje jej amplituda. Zasada ta nie zawsze obowiązuje dla rzędów 0,5 . . .2. Rząd harmonicznej składowej jest to stosunek: h 3600/7, gdzie: — kąt obrotu wału korbowego odpowiadający pełnemu okresowi składowej harmonicznej). W silnikach dwusuwowych rzędy sk...

Więcej »

Rozbiór sposobu powstawania poszczególnych zyl doplywowych

Obliczenie kontrolne wału korbowego na drgania skrętne polega na zastąpieniu rzeczywistego układu drgającego zastępczym układem obliczeniowym, wyznaczenie jego częstotliwości drgań własnych i określenie głównych składowych harmonicznych. Obliczenie takie jest dość kłopotliwe, ponieważ: — skomplikowany kształt walu utrudnia ustalenie jego sztywności skrętnej, — nie wszystkie masy drgającego układu biorą udział w ruchu obrotowym; cześć mas korbowodów i masy tłoków poruszają się posuwisto-zwrotnie; wpływ ich na drgania całego układu jest różny, zależnie od wza...

Więcej »
http://www.edomkidrewniane.net.pl 751#toyota zabrze otomoto , #suzuki bandit 600 gsf , #ceny lpg niemcy , #nissan micra k12 forum , #dsk lublin rejestracja , #pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków ,