Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Mocowanie głowicy cylindrów

Posted in Uncategorized  by admin
September 22nd, 2018

Głowice cylindrów silników samochodowych mocuje się przeważnie do kadłubów lub bloków cylindrów przy użyciu śrub kołkowych i nakrętek. Niekiedy stosuje się Śruby kotwowe, wiążące głowicę ze skrzynią korbową silnika (w okolicy gniazd łożysk głównych). Sruby mocujące głowicę cylindrów rozmieszcza sie w taki sposób, aby ograniczyć do minimum jej odkształcenia montażowe i jednocześnie zapewnić możliwie równomierny rozkład nacisków w miejscach przylegania do kadłuba lub bloku cylindrów. Śruby przechodzące przez przestrzenie wypełnione cieczą chłodzącą zaopatruje się w nakrętki kołpakowe, zabezpieczające wymaganą szczelność.

Warunkiem utrzymania należytej szczelności pomiędzy kadłubem silnika i głowicą cylindrów jest dociągniecie jej śrub mocujących lub ich nakrętek według wskazanej kolejności i odpowiednim momentem (przy użyciu klucza dynamometrycznego) — ściśle w myśl zaleceń wytwórni silnika. Zarówno niewłaściwa kolejność dociągania, jak i zbyt słabe lub za silne dociągnięcie śrub czy nakrętek, nie tylko przyczynia się do przedwczesnego zniszczenia uszczelki, ale sprzyja również i odkształcaniu się lub nawet pękaniu głowicy podczas pracy silnika,

Materiał głowicy cylindrów. Obecnie głowice cylindrów odlewa się przeważnie z żeliwa szarego lub ze stopów lekkich, przy czym o wyborze materiału decyduje najczęściej łatwość wytwarzania wysokojakościowych odlewów o skomplikowanych kształtach (zwłaszcza gdy chodzi o duże serie produkcyjne). Względy wytrzymałościowe mają istotne znaczenie tylko w razie dużych obciążeń mechanicznych i wówczas z reguły stosuje się głowice cylindrów Odlewane z żeliwa ulepszonego lub nawet stopowego, Natomiast kiedy dąży się do ograniczenia ciężaru silnika oraz zapobieżenia powstawaniu lokalnych spiętrzeń cieplnych, zwykle głowice cylindrów odlewa się ze stopów lekkich (np. stop Y), pomimo trudności wynikających z ich dużej rozszerzalności cieplnej. [więcej w: vb leasing samochody poleasingowe, krotoski otomoto, bmw 320ci ]

Armatura głowicy cylindrów. Aby zwiększyć trwałość glowicy cylindrów, w miejscach najbardziej narażonych na zużycie mechaniczne lub chemiczne osadza się rozmaite elementy specjalne z materiałów o dużej wytrzymałości lub odporności na korozję i erozję. Są to najczęściej wstawiane gniazda zaworów, prowadnice zaworów oraz gniazda Świec zapłonowych i inne gniazda gwintowane w głowicach ze stopów lekkich. Ponadto głowice silników wysokoprężnych, zwłaszcza o dzielonych komorach spalania, przeważnie zaopatruje się w różne elementy wpływające na tworzenie się i spalanie mieszanki, jak człony lub całe komory wirowe albo wstępne, wkładki żarowe, gardziele i inne.

Gniazda zaworów wstawiane w żeliwnych głowicach cylindrów wykonuje się zwykle z żeliwa stopowego lub stali stopowych. Natomiast głowice ze stopów lekkich wyposaża się przeważnie w gniazda zaworów z brązów o dużej rozszerzalności cieplnej. Dość często przylgnie gniazd zaworów — zarówno wymiennych, jak i wytoczonych w materiale głowicy utwardza się dodatkowo przez stellitowanie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bmw 320ci krotoski otomoto vb leasing samochody poleasingowe