Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Napędy rozrządu

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2018

System BOUTELEUX. Duże wolne przeloty dla przepływu gazów uzyskuje sie stosując współśrodkowy układ zaworów. Zadania grzybkowego zaworu wydechowego spełnia tuleja kołnierzowa, której wywinięte obrzeże służy jednocześnie jako gniazdo zaworu ssącego, Zawór ssący ma kształt klasyczny. Jeszcze dalej w tym kierunku posunięta jest konstrukcja rozrządu trójzaworowego systemu BOUTELEUX. Podczas otwarcia zaworów ssących mieszanka lub powietrze napływa do cylindra i do komory wstępnej. Zawór pomocniczy zamyka się przed zaworem głównym. Na początku suwu sprężania część ładunku zostaje wepchnięta z powrotem do komory wstępnej i nieco sprężona.

Po zamknięciu zaworu głównego dalsze sprężanie ładunku w komorze wstępnej odbywa się pod działaniem tłoka sprężającego. Zawór wydechowy ma specjalną, kielichową konstrukcje o wspólnej osi z głównym zaworem ssącym.

Sterowanie desmodromiczne zaworów cechuje się brakiem sprężyn zaworów, stosunkowo kosztownych i trudnych do wykonania części rozrządu, zwłaszcza gdy chodzi o silniki o wysokiej szybkobieżności znamionowej. Zawory grzybkowe sterowane desmodromicznie, regulujące przepływ gazów przez cylindry, podobnie jak i sterowane klasycznie, otwierają się wskutek nacisku krzywek na popychacze, a zamykane sa przez dźwignie odwodzące, napędzane oddzielnymi krzywkami. Grzybek zaworu w okresie zamkniecia zaworu dociskany jest do gniazda tylko wskutek nadciśnienia panujacego w cylindrze. [podobne: Wypożyczalnia samochodów dostawczych, wypożyczalnia samochodów Warszawa, folia do oklejania samochodów ]

Zewnętrzna wielowypustowa powierzchnia tulei o wypustach śrubowych znajduje się w kole napędzającym wal rozrządu. Przesuniecie tu lei powoduje obrót wału rozrządu względem koła napędzającego i przesuwa okres otwarcia zaworu wydechowego na suw pracy, wskutek czego silnik pracuje jako sprężarka.

Wał rozrządu napędzany jest przez wał korbowy za pośrednictwem przekładni mechanicznej o przełożeniu bezpośrednim (silniki dwusuwowe) lub przekładni zwalniającej o przełożeniu2 (silniki czterosuwowe). Stosuje się trzy rodzaje przekładni: kola zębate, czołowe, proste lub skośne, wałek pośredni, tzw. wałek królewski, z dwoma parami kół zębatych stożkowych, Śrubowych albo dwiema przekładniami ślimakowymi.

Jeżeli wał rozrządu wbudowany jest w kadłub silnika, rozrząd może być napędzany przez przekładnię o czołowych kołach zębatych. Przeważnie stosuje się zęby skośne w celu zwiększenia liczby zazębionych jednocześnie zębów oraz zwiększenia równomierności i ograniczenia hałaśliwości pracy przekładni.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: folia do oklejania samochodów Wypożyczalnia samochodów dostawczych wypożyczalnia samochodów Warszawa