Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Popychacz BORG-WARNER

Posted in Uncategorized  by admin
September 19th, 2018

Popychacz BORG-WARNER wypełniany jest olejem podczas produkcji i nie wymaga uzupełniania ubytków oleju. Luz zaworu kasowany jest przez sprężynę. Kiedy tłok przesuwa sie ku górze, czyli wzrasta czynna długość popychacza, do komory pod tłokiem napływa olej przez jednokierunkowy zawór. Specjalne uszczelnienie zabezpiecza przed wyciekaniem oleju z popychacza. Popychacz GMC jest stale dopełniany olejem. Na uwagę zasługuje smarowanie pod ciśnieniem stopki drążka popychacza.

Inny system regulacji polega na bezpośrednim dociskaniu dźwigni do trzonka zaworu i drążka popychacza przez tłok usiłujący wysunąć sie z cylindra pod naporem oleju dopływającego z układu smarowania. Górna powierzchnia dźwigni i współpracująca z nia powierzchnia dna tłoka dociskowego wykonane są jako czasze kuliste.

Sprężyny zaworów. Zadanie sprężyny zaworu polega na dociskaniu grzybka zaworu do gniazda w okresie zamknięcia zaworu oraz Hydrauliczny Kształt ścianek otworu w dźwigni zapewnia minimalny luz względem trzonka w każdym położeniu podczas ruchu wahadłowego. U nasady trzonka znajduje się zawór zwrotny, łączący wnętrze cylindra regulatora z układem smarowania silnika. Luz jest kasowa ny przez napływający do cylindra olej ; regulator nie ma w ogóle sprężyny. [patrz też: otomoto wloclawek, mercedes zasada otomoto, otomoto olkusz ]

Jednocześnie w okresie otwarcia zaworu sprężyna zaworu eliminuje wszelkie luzy w mechanizmie napędu zaworu i dociska popychacz do krzywki wału rozrządu. W ten sposób sprężyna w okresie otwarcia zaworu sprzęga jednoznacznie chwilowe położenia zaworu z chwilowymi położeniami popychacza na krzywce walu rozrządu. Ponadto sprężyna zaworu wydechowego uniemożliwia otwarcie zaworu wskutek podciśnienia w cylindrze podczas suwów ssania.

Nacisk sprężyny na zawór zawsze powinien być większy niż wypadkowa siła bezwładności będąca iloczynem mas części mechanizmu napędu zaworu (popychacz, drążek popychacza, cześć dźwigni zaworu, zawór, miseczka sprężyny zaworu, część sprężyny zaworu) poruszających się posuwiście oraz przyspieszenia działającego na te masy. Przyspieszenie to przyjmuje wartości dodatnie i ujemne. W pierwszej fazie otwierania zaworu spowodowana przyspieszeniem siła działająca na zawór wspomaga nacisk sprężyny, a więc popychacz wskutek bezwładności całego układu dociskany jest dodatkowo do krzywki. W następnym okresie zmienia się kierunek przyspieszenia i siły, czyli popychacz dąży do oderwania się od krzywki. Przeciwdziała temu sprężyna zaworu.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mercedes zasada otomoto otomoto olkusz otomoto wloclawek