Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

PORSCHE 547

Posted in Uncategorized  by admin
June 18th, 2018

Silnik PORSCHE 547 wyróżnia się oryginalną konstrukcją odbiegającą od pozostałych modeli silników PORSCHE oraz rozwiązań stosowanych przez inne wytwórnie.

Kadłub składa się z dwóch członów odlanych ze stopu lekkiego, tworzących jednocześnie miskę olejową i obudowę koła zamachowego. Płaszczyzna podziału kadłuba przechodzi przez oś wału korbowego i ułożyskowanego pod nim podłużnego walu napędu rozrzadu. Człony kadłuba sa połączone śrubami. Wał korbowy składa się z członów łączonych wg systemu HLRTH. Wal korbowy ustalony jest w trzech tocznych łożyskach głównych (wałeczkowych) oraz dodatkowo w łożysku kulkowym koła

zamachowego, związanego z wałem również za pomocą połączenia czołowego systemu HI RTH. Na przednim końcu wału korbowego osadzone jest koło pasowe napędu dmuchawy i prądnicy, a na tylnym — koło zębate napędzające poprzez kolo pośrednie podłużny wał napędu rozrządu.

Silnik ma cztery walki rozrządu, po dwa w każdej głowicy. Wałki rozrządu sterujące wydech napędzane są od podłużnego wału napędu rozrządu za pośrednictwem walów poprzecznych oraz stożkowych przekładni zębatych. Wałki rozrządu sterujące ssanie napędzane są poprzez dodatkowe wałki i stożkowe przekładnie zębate od wałków rozrządu sterujących wydech. Krzywki wałków rozrządu otwierają zawory za pomocą jednoramiennych dźwigni zawieszonych na przegubach kulistych. [podobne: transport samochodów z belgii wielkopolska, Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów, wynajem samochodów osobowych gdańsk tanio ]

Użebrowane cylindry indywidualne są umocowane do kadłuba swymi dolnymi kołnierzami. Silniki wersji o najmniejszej mocy (e = 7,5) mają cylindry żeliwne, a silniki wersji o średniej i dużej mocy (F = 8,5 lub E 9) cylindry odlane ze stopu lekkiego o gładziach powleczonych chromem porowatym. Para cylindrów każdego rzędu zamknięta jest wspólną głowicą odlaną ze stopu lekkiego, w której mieści się komora i obsady łożysk wałków rozrządu. Głowicę mocują do cylindrów krótkie śruby kołkowe. Komory spalania stożkowe; kąt rozchylenia zaworów 800 .

Łożyska korbowe, podobnie jak i główne, mają wałeczki współpracujące bezpośrednio, z czopami wału korbowego. Jako bieżnie zewnętrzne łożysk korbowych służą wewnętrzne powierzchnie otworów w niedzielonych łbach korbowodów. Natomiast zadania bieżni zewnętrznych łożysk głównych spełniają pierścienie osadzone w gniazdach łożysk głównych. Silnik zasilany jest przez dwa gaźniki opadowe. Spaliny uchodzą rurami wydechowymi, wbudowanymi pod cylindrami.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów transport samochodów z belgii wielkopolska wynajem samochodów osobowych gdańsk tanio