Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Wymaganą charakterystykę sprężyny zaworu dobiera się w oparciu o wykres sil bezwładności zredukowanych na trzonek zaworu. Ponieważ masa układu jest wielkością stałą, nacisk sprężyny dobiera się z pewnym nadmiarem, który powinien wynosić 40. . .50% siły bezwładności.

Najczęściej jako sprężyny zaworów stosuje się śrubowe spreżyny cylindryczne. Sprężyna taka odznacza się prostotą wykonania, jest łatwa w produkcji i zajmuje niewiele miejsca. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Obecnie wytwórnie samochodów i ciągników produkują kilkaset podstawowych modeli silników do napędu pojazdów, przy czym przeważnie każdy model silnika jest oferowany w kilku lub nawet kilkunastu wersjach, kompletowanych odpowiednio do przeznaczenia i przewidywanego zastosowania. Z uwagi na brak miejsca przegląd konstrukcji współczesnych silników ograniczono jedynie do ogólnego omówienia wybranych silników reprezentujących najbardziej typowe rozwiązania oraz kilku modeli szczególnie ciekawych konstrukcyjnie.

Na wzmiankę zasługuje sposób uszczelnienia suwaka. W górnej części cylindra znajduje się przesuwna tuleja ze stożkowym otworem, która jest dociskana sprężynami do stożka głowicy. Suwak ułożyskowany jest w głowicy prostopadle do osi cylindra. Wymagany docisk tulei do głowicy, niezbędny ze względu na szczelność komory spalania, zapewnia ciśnienie gazów w cylindrze. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Firma Bristol w silnikach model Perseus stosuje rozrząd suwakowy systemu BURT-MCCOLLUM. Tuleja zaopatrzona jest u dołu w ucho, w którym znajduje się sworzeń kulisty z otworem osadzony suwliwie na czopie mechanizmu korbowego. Czop obraca się w płaszczyźnie równoległej do płaszczyzny obrotu wahl korbowego, powodujac złożony ruch suwaka składający sie z ruchu prostoliniowego, rownoległego do osi cylindra i ruchu kątowego wokół osi cylindra. Prędkość obrotowa mechanizmu korbowego jest dwukrotnie mniejsza niż prędkość obrotowa walu korbowego. Cylinder ma wieniec szczelin łączących wnętrze cylindra z kanałami gazowymi. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Do napędu rozrządu stosuje się trzy rodzaje łańcuchów: łańcuchy zebate, tulejkowe i rolkowe. Łańcuchy zębate są używane w silnikach samochodów amerykańskich, jednak ostatnia coraz częściej zastępuje się je tańszymi i lżejszymi łańcuchami rolkowymi. Łańcuchy tulejkowe są znacznie wytrzymalsze niż rolkowe, ponieważ ich sworznie i tulejki moga być masywniejsze. Jednak łańcuchy rolkowe pracują znacznie ciszej i dlatego spotyka się je najczęściej.

Przeważnie stosuje się napinacze samoczynnie utrzymujące wymagany naciąg łańcucha. Tylko w razie użycia krótkiego łańcucha można ze względów oszczędnościowych zrezygnować z napinacza, ale należy się wówczas liczyć z hałaśliwą pracą napędu. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Napędowe koło zębate przekładni osadza się na wale korbowym. Wykonane jest ono z reguły ze stali. Napędzane koło zębate osadzone na wale rozrządu, w celu ograniczenia hałaśliwości pracy przekładni, wykonane jest przeważnie z tworzywa sztucznego na osnowie z tkaniny (tylko silniki o zapłonie iskrowym). Przekładnia taka nadaje się tylko do przenoszenia niewielkiego stosunkowo momentu obrotowego, lecz nie wykazuje skłonności do drgań ani też ich nie przenosi, ze względu na dobre własności tłumiące tworzywa sztucznego. W silnikach wyczynowych i wysokoprężnych wał rozrządu jest często napedzany przez układ kół zęba tych wykorzystywanych jednocześnie do napędu osprzętu silnika (pompy wtryskowej, sprężarki, prądnicy itp.). Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

System BOUTELEUX. Duże wolne przeloty dla przepływu gazów uzyskuje sie stosując współśrodkowy układ zaworów. Zadania grzybkowego zaworu wydechowego spełnia tuleja kołnierzowa, której wywinięte obrzeże służy jednocześnie jako gniazdo zaworu ssącego, Zawór ssący ma kształt klasyczny. Jeszcze dalej w tym kierunku posunięta jest konstrukcja rozrządu trójzaworowego systemu BOUTELEUX. Podczas otwarcia zaworów ssących mieszanka lub powietrze napływa do cylindra i do komory wstępnej. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Powietrze chłodzące dostarczą dmuchawa odśrodkowa o dwustronnym wlocie (wydajność znamionowa 40 m/KMgodz). Bardzo skuteczne chłodzenie prądnicy zapewniono dzięki umieszczeniu jej w strudze powietrza zasysanego przez dmuchawę. Dmuchawa pobiera do 6,5% mocy użytecznej silnika. Jednostkowa powierzchnia chłodzenia wynosi tylko 173 cm/KM, co świadczy o wyjątkowo udanym opracowaniu układu chłodzenia.

TATRA 603. Silnik o zapłnie iskrowym, czterosuwowy, ośmiocylindrowy o układzie widlastym, kat rozwidlenia do napędu terenowego samochodu ciężarowego o ładowności 2,25 tony, oraz model 603F o mocy 100 KM przy 5000 obr/min, do napędu samochodu osobowego TATRA 603.

Układ konstrukcyjny silnika typowy. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Silnik PORSCHE 547 wyróżnia się oryginalną konstrukcją odbiegającą od pozostałych modeli silników PORSCHE oraz rozwiązań stosowanych przez inne wytwórnie.

Kadłub składa się z dwóch członów odlanych ze stopu lekkiego, tworzących jednocześnie miskę olejową i obudowę koła zamachowego. Płaszczyzna podziału kadłuba przechodzi przez oś wału korbowego i ułożyskowanego pod nim podłużnego walu napędu rozrzadu. Człony kadłuba sa połączone śrubami. Wał korbowy składa się z członów łączonych wg systemu HLRTH. Wal korbowy ustalony jest w trzech tocznych łożyskach głównych (wałeczkowych) oraz dodatkowo w łożysku kulkowym koła

zamachowego, związanego z wałem również za pomocą połączenia czołowego systemu HI RTH. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Wał rozrządu, wbudowany w głowicy cylindrów, jest napędzany przez przedni koniec wału korbowego. Zawory leżą w płaszczyźnie nieco odchylonej od płaszczyzny prostopadłej do osi wału korbowego, Upraszcza to ich napęd, a dźwigienki napędzające zawory ssące i wydechowe maja jednakowe wykonania. Pompa oleju napędzana jest łańcuchem przez przedni koniec walu korbowego. Rozdzielacz zapłonu jest napędzany przez tylny koniec walu rozrządu za pośrednictwem śrubowym kół zębatych. Cylindry są pochylone pod kątem 300 do pionu, przez co zmniejszono wysokość silnika oraz wydłużono rury ssące, prowadzące do poszczególnych cylindrów, w celu zapewnienia dynamicznego doładowania Silnika.

Silnik wysokoprężny, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘lelek porsche’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2019

Olej silnikowy smaruje jednocześnie koła i łożyska napędowych przekładni zębatych. Zespól napędowy zawieszony jest poprzecznie w przodzie samochodu i napędza jego przednie koła. Na przednim końcu wału korbowego, wewnatrz piasty koła pasowego, osadzony jest odśrodkowy filtr oleju. Chłodzenie silnika zapewnia dmuchawa odśrodkowa (rys. 38-3), której wirnik 0 14 łopatkach odgiętych przeciwnie do kierunku jego obrotu napędzany jest pasem klinowym od przedniego końca wału korbowego (przełożenie 1,75). Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne