Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Posts Tagged ‘otomoto kościerzyna’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
November 14th, 2018

Wymaganą charakterystykę sprężyny zaworu dobiera się w oparciu o wykres sil bezwładności zredukowanych na trzonek zaworu. Ponieważ masa układu jest wielkością stałą, nacisk sprężyny dobiera się z pewnym nadmiarem, który powinien wynosić 40. . .50% siły bezwładności.

Najczęściej jako sprężyny zaworów stosuje się śrubowe spreżyny cylindryczne. Sprężyna taka odznacza się prostotą wykonania, jest łatwa w produkcji i zajmuje niewiele miejsca. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘otomoto kościerzyna’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
November 14th, 2018

Obecnie wytwórnie samochodów i ciągników produkują kilkaset podstawowych modeli silników do napędu pojazdów, przy czym przeważnie każdy model silnika jest oferowany w kilku lub nawet kilkunastu wersjach, kompletowanych odpowiednio do przeznaczenia i przewidywanego zastosowania. Z uwagi na brak miejsca przegląd konstrukcji współczesnych silników ograniczono jedynie do ogólnego omówienia wybranych silników reprezentujących najbardziej typowe rozwiązania oraz kilku modeli szczególnie ciekawych konstrukcyjnie.

Na wzmiankę zasługuje sposób uszczelnienia suwaka. W górnej części cylindra znajduje się przesuwna tuleja ze stożkowym otworem, która jest dociskana sprężynami do stożka głowicy. Suwak ułożyskowany jest w głowicy prostopadle do osi cylindra. Wymagany docisk tulei do głowicy, niezbędny ze względu na szczelność komory spalania, zapewnia ciśnienie gazów w cylindrze. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘otomoto kościerzyna’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
November 14th, 2018

Firma Bristol w silnikach model Perseus stosuje rozrząd suwakowy systemu BURT-MCCOLLUM. Tuleja zaopatrzona jest u dołu w ucho, w którym znajduje się sworzeń kulisty z otworem osadzony suwliwie na czopie mechanizmu korbowego. Czop obraca się w płaszczyźnie równoległej do płaszczyzny obrotu wahl korbowego, powodujac złożony ruch suwaka składający sie z ruchu prostoliniowego, rownoległego do osi cylindra i ruchu kątowego wokół osi cylindra. Prędkość obrotowa mechanizmu korbowego jest dwukrotnie mniejsza niż prędkość obrotowa walu korbowego. Cylinder ma wieniec szczelin łączących wnętrze cylindra z kanałami gazowymi. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

Posts Tagged ‘otomoto kościerzyna’

Konstrukcje specjalne

Posted in Uncategorized  by admin
November 14th, 2018

Do napędu rozrządu stosuje się trzy rodzaje łańcuchów: łańcuchy zebate, tulejkowe i rolkowe. Łańcuchy zębate są używane w silnikach samochodów amerykańskich, jednak ostatnia coraz częściej zastępuje się je tańszymi i lżejszymi łańcuchami rolkowymi. Łańcuchy tulejkowe są znacznie wytrzymalsze niż rolkowe, ponieważ ich sworznie i tulejki moga być masywniejsze. Jednak łańcuchy rolkowe pracują znacznie ciszej i dlatego spotyka się je najczęściej.

Przeważnie stosuje się napinacze samoczynnie utrzymujące wymagany naciąg łańcucha. Tylko w razie użycia krótkiego łańcucha można ze względów oszczędnościowych zrezygnować z napinacza, ale należy się wówczas liczyć z hałaśliwą pracą napędu. Read the rest of this entry »

Comments Off on Konstrukcje specjalne

« Previous Entries