Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Rodzaje odrzutników oleju

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2018

Przeciwciężary wykonane są jako jedna całość z ramionami wału korbowego lub są do nich mocowane skurczowo albo przykręcane. Pożądane jest takie opracowanie osadzenia przeciwciężarów, aby ich siły odśrodkowe nie obciążały śrub mocujących. każdym przypadku śruby mocujące przeciwciężary wymagają bardzo starannego zabezpieczenia przed luzowaniem. Odrzutniki oleju. Pomiędzy ostatnim łożyskiem wału korbowego i kołem zamachowym umieszcza się odrzutnik oleju zabezpieczający przed przedostawaniem się oleju ze skrzyni korbowej do obudowy sprzęgła. Często drugi odrzutnik oleju osadza się przed przednim łożyskiem głównym wału korbowego  aby uniemożliwić wyciekanie oleju przez przelot czopa koła pasowego. [hasła pokrewne: wynajem samochodów warszawa, wypożyczalnia aut warszawa, wynajem wózków widłowych ]

Ze względu na sposób działania rozróżnia się ogólnie dwa rodzaje odrzutników oleju;

— bezwładnościowy, w postaci występu pierścieniowego, z którego olej jest odrzucany wskutek sił odśrodkowych; zadania spełnia często blaszany pierścień nasadzony na czop walu ;

— śrubowy, w postaci płytkiego gwintu, naciętego na cylindrycznym czopie wału (za tylnym łożyskiem) o zwojach biegnących w odwrotnym kierunku do kierunku obrotu wału korbowego; olej napływający do rowków gwintu ulega wytłaczaniu z powrotem do wnetrza komory korbowej. Niekiedy stosuje sie jednocześnie oba rodzaje odrzutników.

Najczęściej wały korbowe  odkuwa się ze stali węglowej (0,45. . .0,5500 C) wyższej jakości, do ulepszania cieplnego. wały korbowe podlegające dużym obciążeniom wykonuje się z konstrukcyjnych stali stopowych (chromo-niklowych, chromo-wanadowych i innych). Ostatnio coraz częściej wały korbowe odlewa się z uszlachetnionego żeliwa lub ze specjalnych stali stopowych. Odlewanie wałów korbowych, choć trudne technologicznie, jest  jednak dużo prostsze i tańsze niż  w małych dwusuwowych silnikach samochodowych oraz w nielicznych silnikach wysokoprężnych stosowane są toczne łożyska główne. Jeszcze rzadziej spotyka się toczne łożyska korbowe, które stosuje się niemal wyłącznie w ma łych silnikach motocyklowych i podobnych.

Łożysko ślizgowe cechuje ślizgowa współpraca gładkiego czopa cylindrycznego i warstwy stopu łożyskowego w warunkach ograniczających do minimum opory tarcia. Od stopu tworzącego warstwę pracującą łożyska ślizgowego wymaga się określonych własności, z których najważniejsze, to:

dostateczna odporność na naciski w całym zakresie temperatur pracy łożyska występujące w nim szczytowe naciski jednostkowe nie powinny powodować trwałych odkształceń warstwy stopu łożyskowego, ich odkuwanie. Ponadto odlewanym walom korbowym łatwo nadaje się kształty najkorzystniejsze z uwagi na wytrzymałość zmęczeniową, praktycznie niewykonalne drogą odkuwania. Cenną zaletą wałów odlewanych jest dobre tłumienie przez materiał drgań skrętnych.

Obróbka wykańczająca wałów korbowych jest z reguły bardzo dokładna. Dopuszczalne odchyłki średnic są zwykle ograniczone do 0,005. . .0,015 mm, a nierównoległość osi czopów głównych i korbowych do 0,01 .0,02 mm na długości 100 mm. Od powierzchni czopów wymaga się prze ważnie 9 klasy gładkości. Twardość powierzchni roboczych hartowanych na głębokość 2 . . .4 mm wynosi 52. . .62 HRC. Niewyrównoważony dynamicznie moment sil odśrodkowych kompletnego wału korbowego (łącznie z kołem zamachowym) nie powinien przekraczać 30. . .70 cmkG, a w dużych silnikach — 100 cmkG.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: wynajem samochodów warszawa wynajem wózków widłowych wypożyczalnia aut warszawa