Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

ROVER 3 litre

Posted in Uncategorized  by admin
September 17th, 2018

Najbardziej charakterystyczną cechą konstrukcji silnika ROVER 3 litre jest rzadko spotykany, mieszany układ zaworów. Zawory ssące o dużych średnicach wbudowane są skośnie w głowicy, a zawory wydechowe— również skośnie, w kadłubie. Komorę spalania tworzy zupełnie plaska dolna płyta głowicy cylindrów, część kształtowego denka tłoka i ścianka kadłuba w sąsiedztwie gniazda zaworu wydechowego. Wykonanie takie upraszcza wybitnie konstrukcje głowicy, lecz zarazem komplikuje budowę kadłuba. Kadłub silnika i głowica cylindrów odlane są z żeliwa, przy czym początkowo głowicę odlewano ze stopu lekkiego. Wstawiane gniazda zaworów ssących i wydechowych odlane są z austenitycznego żeliwa stopowego. Górna płyta kadłuba nachylona jest do poziomu pod kątem 220.

Kadłub silnika odznacza się bardzo sztywną konstrukcją, głównie dzięki odpowiedniemu użebrowaniu pięciu ścianek działowych oraz płaszczyźnie podziału znacznie poniżej osi wału korbowego, podpartego co każde wykorbienie, a więc w siedmiu łożyskach głównych. Cylindry wytoczone w kadłubie otoczone są na pełnych obwodach koszulkami wodnymi.

Po lewej stronie kadłuba w jego środkowej części wbudowany jest wał rozrządu, ustalony w czterech łożyskach i napędzany dwurzędowym łańcuchem cichobieżnym. Zawory wydechowe napędzane są krótkimi dźwigniami dwuramiennymi, a zawory ssące za pośrednictwem podobnych dźwigni oraz typowego układu drążków popychaczy i dźwigni zaworów. [hasła pokrewne: otomoto bialystok, voyager nowy sącz, renault używane z gwarancją ]

Wał korbowy jest odkuty wraz z przeciwciężarami ze stali stopowej Ni-Cr. Na przednim końcu wału korbowego osadzony jest tłumik drgań skrętnych o wkładce gumowej. Tłoki ze stopów lekkich mają po trzy rzędy przecięć prostopadłych do ich osi. Dzięki temu luzy tłoków w cylindrach są bardzo małe, co zapewnia cichobieżność silnika w okresie nagrzewania DAIMLER 8V. Silnik o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, ośmiocylindrowy o układzie widlastym (kąt rozwidlenia 900), chłodzony wodą. Produkowane są dwa różne modele, oparte o wspólną koncepcję konstrukcyjną i o wielu wspólnych częściach, Silniki DAIMLER 8V odznaczają- się wybitną Dane techniczne: lekkością. Ich ciężary własne ograniczono do minimum dzięki szerokiemu zastosowaniu precyzyjnych odlewów ciśnieniowych ze stopów lekkich — jak np.: głowice, pokrywy glowic, rura ssąca, miska olejowa lub mostek łączący oba rzędy cylindrów i stanowiący zarazem zespól prowadnic popychaczy zaworów. Kadłub żeliwny, dzielony w osi walu korbowego, jest dodatkowo usztywniony przez masywną miskę olejową. Przestrzenny wał korbowy obraca się w pięciu łożyskach głównych.

Cylindry są wytoczone w materiale kadłuba. Cylindry lewego rzędu wyprzedzają cylindry prawego rzędu o szerokość łba korbowodu. Każdy z czopów korbowych wspólpracuje z dwoma identycznymi korbowodami cylindrów danego rozwidlenia.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto bialystok renault używane z gwarancją voyager nowy sącz