Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Rozrząd górnozaworowy

Posted in Uncategorized  by admin
February 21st, 2018

Silnik o niesymetrycznym rozrządzie tłokowym może mieć równoległe tłoki związane z czopem korbowym za pomocą korbowodu widlastego. Wówczas jeden z tłoków jest połączony z korbowodem za pośrednictwem sworznia umieszczonego w suwliwym klocku, który umożliwia zmianę rozstawienia osi obu sworzni podczas wychylania się korbowodu względem osi cylindrów w miarę obracania się wału korbowego. Rozwiązanie z korbowodem o przegubowym połączeniu obu ramion jest znacznie kosztowniejsze niż z korbowodem widlastym, lecz zapewnia większą swobode sunięciu w doborze osi wału wykresu korbowego rozrządu względem. symetrii Dzięki silnika,przeskok tłoka, którego oś leży bliżej osi wału, jest większy niż skok tłoka w cylindrze bardziej oddalonym od wału. Silniki z podwójnymi, równoległymi cylindrami cechuje niekorzystny kształt komory spalania. Nieco lepszy kształt komór spalania mają silniki o osiach cylindrów nachylonych względem siebie pod niewielkim kątem. [patrz też: oklejanie samochodów, przyczepy samochodowe, folia samochodowa ]

Sprężyny te zapobiegają jednocześnie odrywaniu się popychaczy od bieżni krzywek. Silniki o rozrządzie dolnozaworowym maja nieskomplikowaną budowę i są stosunkowo tanie, ze względu na niewielką liczbę części rozrządu i prostą konstrukcję głowic. Rozrząd dolnozaworowy wychodzi jednak z użycia, ponieważ nie pozwala na korzystne ksztaltowanie komór spalania, których stosunek objętości do powierzchni jest zbyt mały, co powoduje duże straty cieplne. Średnice zaworów są niewielkie, a stopień sprężania niski. Ponadto nie jest możliwe takie usytuowanie kanałów gazowych, aby uzyskać korzystny kierunek napływu strumienia świeżego ładunku i dobre napełnienie cylindra.

Rozrząd górnozaworowy. Zawory wbudowane są w głowicy silnika. Wał rozrządu, ułożyskowany przeważnie w kadłubie silnika, rzadziej w głowicy, napędzany jest przez wal korbowy. Zawór jest otwierany przez krzywkę walu rozrządu za pośrednictwem popychacza szklankowego, drążka popychacza i dźwigienki ułożyskowanej na ośce wbudowanej w głowicy silnika. Niekiedy silnik ma dwie ośki dźwigni zaworów.

Pionowe zawory wiszące s coraz częściej zastępowane rozmaitymi układami zaworów skośnych. Wobec dużej swobody w rozmieszczaniu kanałów ssących i wydechowych, skośne rozstawienie zaworów umożliwia korzystne ksztaltowanie komory spalania i zmniejszanie do minimum powierzchni ścianek głowicy stykających sie bezpośrednio ze spalinami. Pozwala to z kolei na podwyższanie stopnia sprężania, a więc i uzyskanie zwiększonego pojemnościowego zaworowego działają 0 wiele większe siły masowe niż w układach dolnozaworowych, co utrudnia projektowanie i narzuca poważne wymagania odnośnie wykonania części rozrządu górnozaworowego. Nadto utrudnione jest utrzymanie stałego luzu zaworów, zwłaszcza w silnikach chłodzonych powie trzem. Hydrauliczna regulacja luzu rozwiązuje wprawdzie to zagadnienie, lecz jednocześnie komplikuje jeszcze bardziej konstrukcje mechanizmu rozrządu.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: folia samochodowa oklejanie samochodów przyczepy samochodowe