Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Rozrząd silnika tłokowo-zaworowy

Posted in Uncategorized  by admin
September 16th, 2018

Wstępne sprężanie powietrza doprowadzanego do cylindrów zapewnia spreżarka wyporowa ROOTS, wbudowana w przodzie silnika. Szczeliny wlotowe powietrza są odsłaniane i przysłaniane przez tłoki. Spaliny uchodzą z cylindra przez dwa zawory wydechowe, wbudowane w głowicy i otwierane przez krzywki wału rozrządu, osadzonego w oddzielnej skrzynce na głowicy cylindrów. Silnik wysokoprężny, dwusuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą. Niektóre części wykorzystano z silników wysokoprężnych, serii SW.

Dane techniczne: D 97; S 110; S/D 1,13; V — 3252; — 18; Nin 132/2600; Mln — 38,0/1450; Np 40,6; pe = 6,7; G 360 kG. Produkowana jest również wersja sześciocylindrowa (model 649) 0 pojemności skokowej 4875 cm3 oraz N/n = 180/2600,  znajduje sie krzywka napędu jednosekcyjnej pompy wtryskowej, zasilającej wtryskiwacz danego cylindra, Indywidualne pompy wtryskowe wszystkich cylindrów silnika mają wspólna zębatkę sterującą, sprzężoną z regulatorem odśrodkowym, osadzonym na tylnym końcu wału rozrządu.

Krótkie przewody wysokiego ciśnienia cechuje jednakowa długość. Na przednim końcu walu rozrządu znajduje się krzywka napędu tłoczkowej pompy zasilającej. Wał rozrządu jest napędzany za pośrednictwem zespołu kół zębatych od tylnego końca walu korbowego. Pompa wody oraz wentylator układu chłodzenia są napędzane wprost przez wał rozrządu, a prądnica i sprężarka nadciśnieniowego układu uruchamiającego mechanizmy hamulcowe kół — za pośrednictwem pasa klinowego. Kadłub, głowica cylindrów, obudowa wału rozrządu i obsady pomp wtryskowych oraz inne drobne części odlane są ze stopów lekkich, jako precyzyjne odlewy ciśnieniowe. Z uwagi na wymaganą sztywność kadłub jest specjalnie użebrowany i ma płaszczyznę podziału znacznie poniżej osi walu korbowego. [więcej w: otomoto bialystok, voyager nowy sącz, renault używane z gwarancją ]

Komora powietrza (przelotnia) otacza wszystkie cylindry w środkowej i dolnej ich części, łącząc się od przodu z ka tłoczącym sprężarki ładującej. Przestrzeń wodna otacza jedynie górne części cylindrów. Mokre tuleje cylindrów są potrójnie uszczelnione na górnym kołnierzu, pomiędzy przestrzenią wodną i komorą powietrza oraz pomiędzy komorą powietrza i skrzynią korbową.

Tłoki żeliwne o silnie użebrowanych denkach, chłodzone są dodatkowo olejem wytryskującym z główek korbowodów.  Kaidy {lok jest wyposażony w trzy pierścienie uszczelniające (u góry) oraz dwa pierścienie zgarniające (u dołu). S-56. Polski silnik wysokoprężny, czterosuwowy, sześciocylindrowy, rzędowy, chłodzony woda. Silnik ten służy do napędu samochodu ciężarowego ŻUBR. Dane techniczne: D — 125; S — 135; S/D = 1,08; V 9940; — 16,5; N/n 145/2200; = 51/1400; pe Np = 1000 kG. Model podstawowy cechuje pochylenie cylindrów pod kątem 300 do poziomu. W opracowaniu są wersje o cylindrach stojących i leżących (do zabudowania pod podłogą autobusu).

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto bialystok renault używane z gwarancją voyager nowy sącz