Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Silnik samochodu MERCEDES-BENZ 220

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2018

Do napędu rozrządu stosuje się trzy rodzaje łańcuchów: łańcuchy zebate, tulejkowe i rolkowe. Łańcuchy zębate są używane w silnikach samochodów amerykańskich, jednak ostatnia coraz częściej zastępuje się je tańszymi i lżejszymi łańcuchami rolkowymi. Łańcuchy tulejkowe są znacznie wytrzymalsze niż rolkowe, ponieważ ich sworznie i tulejki moga być masywniejsze. Jednak łańcuchy rolkowe pracują znacznie ciszej i dlatego spotyka się je najczęściej.

Przeważnie stosuje się napinacze samoczynnie utrzymujące wymagany naciąg łańcucha. Tylko w razie użycia krótkiego łańcucha można ze względów oszczędnościowych zrezygnować z napinacza, ale należy się wówczas liczyć z hałaśliwą pracą napędu. Naciąg długiego łańcucha utrzymuje przeważnie napinacz sprężynowy w postaci kola łańcuchowego na ośce przesuwnej odpychanej przez sprężyne. Bardzo niepożądany wpływ na trwałość łańcucha maja drgania, którym zapobiega się przez zakładanie tłumików, np. stalowych płytek umieszczonych w niewielkiej odległości od łańcucha. Do napinania łańcuchów rolkowych można stosować płytki z nawulkanizowaną gumą.

Naciąg samoczynnego napinacza łańcucha (w postaci kola zębatego) regulowany jest sprężyna. Interesujący system napędu dwóch walów rozrządu w głowicy zastosowano w silniku JAGUAR XK-120. Wał korbowy napędza łańcuchem wałek pośredni, z którego napęd zostaje przeniesiony drugim łańcuchem na oba wały rozrządu. [patrz też: Wypożyczalnia samochodów dostawczych, wypożyczalnia samochodów Warszawa, folia do oklejania samochodów ]

Silnik samochodu MERCEDES-BENZ 220 ma jeden długi łańcuch napędzający wał rozrządu w głowicy oraz pompe oleju i rozdzielacz zapłonu. Naciąg łańcucha utrzymuje napinacz w postaci koła łańcuchowego. Drgania tłumią trzy tłumiki z gumą profilową.

Silnik A BARTH 750 crn3 jest w zasadzie Wyczynową wersją silnika FIAT 600, która wyróżnia się m, in, zastosowaniem dwóch wałów rozrządu ułożyskowanych w głowicy cylindrów. Na uwagę zasługuje zastąpienie wału rozrządu w wersji 600 krótkim wałem pośrednim, napędzającym pompę oleju i pośredniczącym w napędzaniu wałów rozrządu w głowicy.

Dwunastocylindrowy silnik widlasty FERRARI 250 GT ma wały rozrządu wbudowane w głowicach cylindrów i napędzane trójrzędowym łańcuchem — bezpośrednio Od walu korbowego. Na uwagę zasługuje rozmieszczenie agrafkowych sprężyn zaworów. Oryginalne wykonanie napędu rozrządu zastosowano w silniku NSU Max. Wał korbowy napędza przez przekładnię zębatą.

Dwie dźwignie przenoszą napęd na dwa mimośrody osadzone na wale rozrządu, wbudowanym w głowicy. Obracające się części są całkowicie wyrównoważone przeciwciężarami, które jednocześnie spełniają zadania koła zamachowego dla wału obciążonego zmiennym momentem obrotowym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: folia do oklejania samochodów Wypożyczalnia samochodów dostawczych wypożyczalnia samochodów Warszawa