Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Silnik wysokoprężny, czterosuwowy

Posted in Uncategorized  by admin
June 18th, 2018

Wał rozrządu, wbudowany w głowicy cylindrów, jest napędzany przez przedni koniec wału korbowego. Zawory leżą w płaszczyźnie nieco odchylonej od płaszczyzny prostopadłej do osi wału korbowego, Upraszcza to ich napęd, a dźwigienki napędzające zawory ssące i wydechowe maja jednakowe wykonania. Pompa oleju napędzana jest łańcuchem przez przedni koniec walu korbowego. Rozdzielacz zapłonu jest napędzany przez tylny koniec walu rozrządu za pośrednictwem śrubowym kół zębatych. Cylindry są pochylone pod kątem 300 do pionu, przez co zmniejszono wysokość silnika oraz wydłużono rury ssące, prowadzące do poszczególnych cylindrów, w celu zapewnienia dynamicznego doładowania Silnika.

Silnik wysokoprężny, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą. Najmniejszy produkowany seryjnie silnik wysokoprężny do samochodów osobowych i małych pojazdów ciężarowych, bazowany na silniku BMC 1,5 litre, serii B, zapłonie iskrowym i takich samych wymiarach głównych (D, S i V, lecz e — 7,2), z wykorzystaniem większości części. Natomiast wał korbowy pochodzi z silnika samochodu sportowego MGA-1600. W porównaniu z wyjściowym modelem o zapłonie iskrowym jest cięższy 0 23 kG i ma moc znamionową mniejszą zaledwie 0 2 KM. Pompa wtryskowa CA V model DPA wbudowana jest na miejsce rozdzielacza zapłonu silnika o zapłonie iskrowym. Komory spalania wirowe typu Ricardo Comet Mark-5. Dolna cześć komory wirowej i jej gardziel wykonane są jako stalowy element wymienny, rozżarzający się podczas pracy silnika. [patrz też: transport samochodów z belgii wielkopolska, Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów, wynajem samochodów osobowych gdańsk tanio ]

Żeliwny kadłub silnika BMC 1,5 D w odróżnieniu od kadłuba silnika o zapłonie iskrowym jest dzielony poniżej osi walu korbowego w celu zwiększenia sztywności. Cylindry są wytoczone w materiale kadłuba (żeliwo stopowe), w wyniku doświadczeń eksploatacyjnych (przebiegi do pierwszego szlifowania gładzi cylindrów w silnikach o zapłonie iskrowym przekraczały zwykle 160 000 km). Wał korbowy ustalony jest w trzech tylko łożyskach głównych, z których środkowe spełnia zadania łożyska oporowego, Łożyska główne i korbowe mają cienkościenne panewki wylane brązem ołowiowym oraz indowane.

Na przednim końcu wału korbowego osadzony jest tłumik drgań skrętnych METALASTIK. Kute korbowody mają łby dzielone skośnie, pod kątem 450. Pływające sworznie tłokowe współpracuja z tulejkami z brązu ołowiowego, w główkach korbowodów. Tłoki ze stopu lekkiego mają płaskie denka zaopatrzone w płytkie wnęki wymuszające zawirowania gazów w cylindrach. Każdy tłok jest wyposażony w trzy pierścienie uszczelniające i dwa zgarniające.

Układ rozrzadu typowy. Wal rozrządu jest ułożyskowany w kadłubie w trzech tulejach stalowych, wylanych białym stopem łożyskowym. Profile krzywek ssących i wydechowych Są jednakowe. Wal rozrządu jest napędzany dwurzędowym łańcuchem cichobieżnym, o naciągu regulowanym przez napinacz hydrauliczny.

Wtryskiwacze są wyposażone w rozpylacze typu PINTAU X. Ciśnienie wtryskiwania 135 kG/cm2. Wyprzedzenie wtryskiwania 220 0. w. k. przed ZZ. Podgrzewacze sztabkowe K LG.

PORSCHE 547. Silnik o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, chłodzony powietrzem, o przeciwległym układzie cylindrów (bokser).

Dane techniczne: D = 82,5; S 74; S/D —4,897; V = = 1582. Silniki dostarczane są w trzech różnych wersjach.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów transport samochodów z belgii wielkopolska wynajem samochodów osobowych gdańsk tanio