Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Systemy przepłukiwania cylindra – c.d.

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2018

Płukanie przeciwstrumieniowe —system FICHTEL SACHS; dwie szczeliny wlotowe znajdują sie naprzeciw siebie; tłok ma niewielkie wyżłobienia, które spełniają zadanie kierownic mieszanki; dwa strumienie mieszanki kierowane są ku głowicy, tam spotykają się i spływają środkiem cylindra; jedno duże Okno wylotowe znajduje się między szczelinami wlotowymi,

Płukanie krzyżowe, stosowane np. w silnikach ARDIE i VILLIERS; w cylindrze znajdują się dwie szczeliny wlotowe i dwie szczeliny wylotowe, rozmieszczone na przemian, w Jednakowych odstępach na obwodzie cylindra; osie szczelin przecinają się w środku cylindra i tworzą charakterystyczny krzyż ; wadą tego systemu płukania jest brak określonego kierunku przepływu gazów oraz wyraźnego czoła strugi świeżej mieszanki, [więcej w: oklejanie samochodów, przyczepy samochodowe, folia samochodowa ]

Płukanie krzyżowo-zwrotne; system stosowany np. w silniku TRIUMPH z roku 1936; system ten zarzucono, ponieważ nie spełnia on zasadniczego wymagania, a mianowicie nie zapewnia dokładnego usuwania spalin z komory spalania,

Płukanie jednokierunkowe jest stosunkowo najbardziej dokładne, a straty świeżego ładunku niewielkie, w silnikach o rozrządzie tłokowym system ten można stosować w układzie przeciwbieżnym lub bliźniaczym, a nadto w rozrządzie mieszanym tłokowo-suwakowym lub tłokowo-zaworowym.

Cylinder silnika o rozrządzie tłokowym ma w środkowej części ścianki szczeliny (okna), które łączą wnętrze cylindra z kanałami wlotowymi i wylotowymi. Rozmieszczenie szczelin na obwodzie cylindra zależy od sposobu płukania cylindra. Wysokość szczelin wynika z przyjętego wykresu rozrządu, a szerokość ich powinna być możliwie jak największa. Silniki z rozrządem tłokowym mają przeważnie komory spalania o bardzo korzystnym, półkulistym kształcie bez nieregularności powodowanych przez zawory. Wyjątek stanowią silniki o układzie bliźniaczym. Graniczne szerokości szczelin wynikają z warunków odprowadzania ciepła z górnej części ścianek cylindra. Szczeliny utrudniają bowiem w znacznym stopniu odpływ ciepła przez przewodzenie, co trzeba uwzględniać podczas projektowania silnika. Jeżeli szerokość szczelin jest większa niż 20% obwodu cylindra, wtedy należy pozostawiać pośrednie żeberka, aby uniknąć zaczepiania pierścieni tłokowych o obrzeże kanałów.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: folia samochodowa oklejanie samochodów przyczepy samochodowe