Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Tłok silnika

Posted in Uncategorized  by admin
June 27th, 2018

Liczba pierścieni uszczelniających tłoka zależy od rodzaju i szybkobieżności silnika. Tłok silnika o zapłonie iskrowym zaopatruje się w dwa lub trzy pierścienie uszczelniające, a silnika wysokoprężnego — w trzy lub cztery. Podczas pracy silnika pierścienie uszczelniające, z uwagi na swoje luzy osiowe, powodują przetłaczanie oleju do komory spalania. Z tego względu konieczne jego zaopatrywanie tłoków w pierścienie zgarniające, osadzone pod najniższymi pierścieniami uszczelniającymi. Pierścienie zgarniające zapewniają usuwanie nadmiaru oleju z gładzi cylindra, co ogranicza do minimum pompowanie oleju do komory spalania przez pierścienie uszczelniające. Pierścienie zgarniające nie zmniejszają w zasadzie przedmuchu spalin do skrzyni korbowej. Pierścień zgarniający ma zawsze odpowiednie elementy do zbierania oleju z gładzi — np. w postaci pierścieniowego rowka lub podtoczenia na zewnętrznej Ściance — i otwory dla odpływu oleju, np. wycięcia lub podcięcia. W praktyce spotyka sie pierścienie zgarniające w różnych wykonaniach i o rozmaitym ukształtowaniu przekrojow poprzecznych. W pierścieniach o stożkowych ściankach zewnętrznych kąt 3 — 4. . .50, a w pierścieniach o cylindrycznych odsadzeniach zewnętrznych i stożkowych powierzchniach — kąt 13 18. . .200. W pierścieniach o promieniowych kanalikach w środku wysokości liczby krawędzi zgarniających sa zdwojone. Pierścienie takie pracuja bardziej skutecznie niż pierścienie 0 pojedynczych krawędziach, ale są od nich wyższe (wysokość 5. . .8 mm). [przypisy: Dobre zakupy części zamiennych w internecie, wzorcowanie termometrow, wzorcowanie przyrządów pomiarowych ]

Pierścień zgarniający wywiera zwykle dość znaczne średnie naciski na gładź. Luz promieniowy pierścienia zgarniającego w rowku tłoka wynosi 0,5. . .1,5 mm a luz osiowy — 0,03. . .0,08 mm. Gdy chodzi o inne wymiary charakterystyczne i luzy, pierścienie zgarniające są podobne do pierścieni uszczelniających. Liczba pierścieni zgarniających na tłoku zależy od rodzaju silnika i jego szybkobieżności. Zwykle stosowane sa jeden lub dwa pierścienie zgarniające, przy czym jeden z nich osadza się często w pobliżu dolnego obrzeża tłoka. Wykonania specjalne. Aby zmniejszyć skłonność pierścieni tłokowych do zakleszczania się w rowkach tłoka, często pierścieniom tłokowym nadaje się specjalne kształty lub modyfikuje się odpowiednio konstrukcję tłoka.

W celu zwiększenia promieniowego nacisku pierścienia tłokowego na gładź cylindra zakłada się niekiedy podkładki sprężyste, umieszczane w rowkach pod pierścieniami. Podkładki takie stosuje się głównie pod pierścieniami zgarniającymi. Pomimo znacznego zużycia gładzi cylindrów, na pewien okres czasu można podwyższyć ciśnienie sprężania i zmniejszyć zużycie oleju silnikowego przez zaopatrzenie tłoków w pierścienie systemu CORD wykonywane ze stali. W celu zabezpieczenia takich pierścieni przed bezpośrednim stykaniem się z gorącymi spalinami, umieszcza się je w drugim i trzecim rowku tłoka, stosując zawsze jako pierwszy zwykły pierścień uszczelniający. Pierścienie CORD, zwykle o grubości 0,6. . .O,9 mm, zakłada się w liczbie zależnej od wysokości rowka w tłoku,  przy czym stopień wybicia rowka nie ma znaczenia praktycznego. Pierścienie tłoków silników dwusuwowych odpowiednio zabezpiecza się przed przekręcaniem się wokół tłoków, co zapobiega uszkodzeniom wskutek zaczepienia końców pierścienia o krawędzie szczelin.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Dobre zakupy części zamiennych w internecie wzorcowanie przyrządów pomiarowych wzorcowanie termometrow