Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Typowe wykonania tłumików drgań skrętnych wałów korbowych

Posted in Uncategorized  by admin
June 24th, 2018

Zadania tłumika drgań skrętnych spełnia najczęściej masywny pierścień metalowy o stosunkowo dużym -momencie bezwładności, połączony elastycznie z przednim końcem wału np. za pośrednictwem elementu gumowego lub dociskany sprężynami do okładziny ciernej zamocowanej do tarczy umieszczonej na przednim końcu wału albo połączony obydwoma metodami.

Jeżeli wal wpada w rezonans i jego przedni koniec zaczyna niebezpiecznie drgać skrętnie (w stosunku do koła zamachowego, które można uważać za obracające się w sposób jednostajny), tarcza wskutek dużego momentu bezwładności skutecznie przeciwstawia się każdemu impulsowi dążącemu do naruszenia jej jednostajnego ruchu obrotowego,

Tarcie wewnętrzne w odkształcanej warstwie gumy lub tarcie podczas poślizgu tarcz ciernych powoduje wówczas zamianę energii drgań na ciepło, a tym samym zmniejsza ich amplitudę. [więcej w: odpływ liniowy, Internetowa sprzedaż części do samochodów, Internetowa sprzedaż części do samochodów Warszawa ]

Ostatnio rozpowszechniają się hydrauliczne tłumiki drgań skrętnych. Tarcza zamachowa takiego tłumika osadzona jest obrotowo z niewielkim luzem w szczelnej obudowie wypełnionej olejem silikonowym o dużej lepkości, stosunkowo mało zmieniającej się z temperatura.

Podczas drgań skrętnych końca wału tarcza zamachowa usiłuje naśladować wychylenia obudowy i przesuwając się względem niej pokonuje opory lepkości (tarcia wewnętrznego) oleju, co skutecznie ogranicza amplitudy drgań.

Kadłub silnika łączy wszystkie jego części i osprzęt w jeden zespół. Wewnątrz kadłuba silnika mieszczą się cylindry, układ korbowy oraz wbudowane mechanizmy i elementy osprzętu. Z zewnątrz kadłuba są umocowane pozostałe mechanizmy oraz elementy instalacji i osprzętu, a ponadto elementy zawieszenia silnika.

Kadłub silnika wielocylindrowego składa się z dwóch członów — bloku cylindrów i skrzyni korbowej. W bloku cylindrów znajdują się cylindry silnika, wykonane jako rozwiercone przelotowo otwory w materiale bloku lub jako wstawiane tuleje cylindrów. Każdy rząd cylindrów tworzy zwykle oddzielny blok cylindrów, Skrzynia korbowa, zamknięta odejmowaną miską olejową, osłania wal korbowy silnika. Silnik chłodzony powietrzem zamiast bloku lub bloków cylindrów z reguły ma indywidualne cylindry odejmowane.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów Internetowa sprzedaż części do samochodów odpływ liniowy