Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Układ różnicowy silników turbospalinowych

Posted in Uncategorized  by admin
January 7th, 2018

Układ różnicowy silników turbospalinowych wyróżnia sie tym, że pomiędzy wałem napędowym silnika a walem spreżarki wbudowana jest przekładnia planetarna, służąca jako , mechanizm różnicowy. Silnik różnicowy jednoturbinowy powstaje przez połączenie wału sprężarki z kołem słonecznym (wewnętrznym kołem napędzanym), wału turbiny z kołem pierścieniowym (zewnętrznym kołem napędzającym), a walu napędowego silnika z koszem satelitów (kół obiegowych mechanizmu różnicowego). Silnik różnicowy dwuturbinowy powstaje wskutek związania w klasycznym silniku dwuwałowym jednosprężarkowym walu napędowego turbiny napędzającej sprężarkę — za pomocą mechanizmu różnicowego z walem turbiny napędowej. Częściowe otwarcie zaworu upustowego między turbiną wysokiego ciśnienia napędzającą sprężarkę i turbiną niskiego ciśnienia pozwala na regulację momentu obrotowego. Przy pełnym otwarciu zaworu upustowego można uzyskać przeciwny kierunek obrotu walu napędowego przy mocy sięgającej do 45% mocy znamionowej. Silnik działa wówczas jako hamulec, Pomimo korzystnych własności trakcyjnych silniki turbinowe różnicowe nie znalazły jeszcze praktycznego zastosowania. [patrz też: wypożyczalnia samochodów, Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, Wynajem aut Poznań ]

Tłokowa Wytwornica spalin jest to tłokowy silnik spalinowy 0 zapłonie samoczynnym oraz sprężarka tłokowa, doładowująca silnik w takim stopniu, że moc silnika wystarcza tylko do napędu sprężarki doładowującej. Przy ciśnieniu doładowania 5 . . .6 kG/cm2 silnik tłokowy opuszczają spaliny o stosunkowo wysokim ciśnieniu, nadające się do zasilania turbiny napędowej.

Tłokowa wytwornica spalin skonstruowana jest z reguły jako urządzenie bezkorbowe o tłokach przeciwbieżnych. Tłoki dwusuwowego silnika spalinowego połączone są bezpośrednio z tłokami sprężarki. Synchronizację ruchu tłoków zapewnia układ przegubowy cięgieł lub układ zębatek i kół zębatych. Tłoki sprężarki stronami zwróconymi do tłoków silnika wtłaczają powietrze przepłukujące i doładowujące cylindry silnika. Drugie strony tłoków sprężarki działają na komory zderzakowe, sprężając w nich stale ilości powietrza. Następnie powietrze rozprężające się w komorach zderzakowych cofa tłoki do położenia zwrotów wewnętrznych i spręża powietrze w cylindrze silnika. Prędkość ruchu tłoków zależy od ilości paliwa wtryskiwanych każdorazowo do cylindra silnika oraz ilości powietrza w komorach zderzakowych. Ilość powietrza w komorach zderzakowych zmienia się przy użyciu zaworów laczacych komory zderzakowe z zasobnikiem powietrza. Aby zapobiec pulsacji ciśnienia w przewodach doprowadzających spaliny do turbiny, stosuje się dwie pracujące równoległe tłokowe wytwornice spalin na jedną turbinę oraz zbiornik wyrównawczy. Zaletą tłokowej wytwornicy spalin jest realizowanie części obiegu o  wysokich temperaturach w urządzeniu tłokowym, łatwym do skutecznego chłodzenia, podczas gdy do turbiny dopływają spaliny niskiej temperaturze. Istotną wadą tłokowej wytwornicy spalin jest jej dość znaczny ciężar. Własności trakcyjne silnika turbinowego z tłokową wytwornicą spalin są podobne do własności trakcyjnych silnika dwuwalowego jednospreżarkowego z wydzieloną turbiną napędową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Wynajem aut Poznań wypożyczalnia samochodów Wypożyczalnia samochodów Gdańsk