Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Uszczelnienia głowicy cylindrów

Posted in Uncategorized  by admin
June 23rd, 2018

Uszczelka głowicy zapewnia szczelność komór spalania, uniemożliwiając przedostawanie sie gazów przez miejsca przylegania głowicy cylindrów do kadłuba lub bloku cylindrów. Ponadto w silnikach chłodzonych wodą uszczelka głowicy jednocześnie uszczelnia otwory do przepływu cieczy  chłodzącej z kadłuba do głowicy, a w silnikach górnozaworowych ponadto uszczelnia kanały oleju oraz otwory przelotowe drążków popychaczy. Różnorodne i odpowiedzialne zadania spełniane przez uszczelkę głowicy cylindrów narzucają różne wysokie wymagania zarówno odnośnie jej wykonania, jak i własności materiałowych. Dotyczy to zwłaszcza prawidłowości przylegania do uszczelnianych powierzchni, wytrzymałości na naciski oraz duże i szybkozmienne różnice ciśnień, odporności na działanie otwartego płomienia, braku skłonności do żarzenia lub rozmiekkania pod wpływem wody lub oleju, dostatecznej przewodności cieplnej itp. W rezultacie w praktyce spotyka się najrozmaitsze uszczelki głowic cylindrów, z reguły specjalnie opracowane i dobrane pod kątem swoistych cech konstrukcji poszczególnych typów, a nawet modeli silników. Ze względu na wykonanie, wśród uszczelek głowic cylin drów silników samochodowych rozróżnia się ogólnie: — uszczelki metalowo-azbestowe (zbrojone lub rdzeniowe), z grafitowanego azbestu wzmocnionego rdzeniem z blachy perforowanej lub z siatki metalowej (o grubości około 0,25 mm); obrzeża otworów w uszczelce sa zabezpieczone miękką blachą stalową, miedzianą lub mosiężną; uszczelki metalowo-azbestowe są dość cienkie (grubość mm), lecz niezbyt trwałe, wskutek czego stosuje się je głównie w silnikach o zapłonie iskrowym,

— uszczelki azbestowo-metalowe (okładane) z tektury azbestowej, obustronnie całkowicie osłoniętej cienką blachą, najczęściej miedzianą o grubości około 0,1 mm; obrzeża wszystkich otworów w uszczelce (często z wyjątkiem otworów na śruby mocujące głowice) są dodatkowo zabezpieczone miękką blachą miedzianą o grubości do 0,25 mm; metalowo-azbestowe uszczelki odznaczają się dość znaczną trwałością i znaj dują szerokie zastosowanie zarówno w silnikach o zapłonie iskrowym, jak i w silnikach wysokoprężnych; ze względu na stosunkowo znaczną grubość (do 2,5 mm) i kosztowne wykonanie, uszczelki takie wychodzą jednak powoli z użycia, [więcej w: żuraw warsztatowy, długi weekend czerwcowy, namiot magazynowy ]

— uszczelki specjalne produkowane są w najrozmaitszych wykonaniach; najbardziej rozpowszechnione są różne odmiany uszczelek warstwowych w postaci układów połączonych ze sobą pakietów sprężystych pierścieni blaszanych, uszczelniających poszczególne otwory; często spotyka się uszczelki warstwowo-gumowe, których pakiety pierścieni blaszanych uszczelniają otwory cylindrów, a pierścienie gumowe otwory do przepływu wody lub oleju; od niedawna wchodzą w użycie sprężyste uszczelki głowic, wykonane z blachy stalowej i zaopatrzone w wytłoczenia dookoła wszystkich otworów; wskutek ściśnięcia takiej uszczelki, w wyniku miejscowych odkształceń plastycznych obrzeża otworów silnie przylegają do uszczelnianych powierzchni, przy czym, dzięki sprężystości, uszczelka utrzymuje szczelność nawet w razie zbyt słabego dociągnięcia śrub mocujących głowicę,

Uszczelnienia indywidualne. Niezależne głowice zamykające pojedyncze cylindry silników często uszczelnia się przy użyciu miękkich pierścieni metalowych, np. miedzianych, mosiężnych lub ze stopów lekkich, często zaopatrzonych w pierścieniowe wytłoczenia lub wytoczenia. Niekiedy stosuje się również twarde pierścienie uszczelniające z ostrymi występami pierścieniowymi, wgniatającymi się w uszczelniane powierzchnie podczas dociągania śrub mocujących głowice. Uszczelnienia indywidualne, podobnie jak większość odmian uszczelek głowicy, zalicza się do elementów jednorazowego zużycia.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: długi weekend czerwcowy namiot magazynowy żuraw warsztatowy