Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Wersja wielopaliwowa

Posted in Uncategorized  by admin
September 15th, 2018

Wersja wielopaliwowa cechuje się podwyższonym stopniem sprężania (e = 21) oraz zastosowaniem urządzenia samoczynnie regulującego intensywność chłodzenia silnika (przez dławienie przepływu powietrza tłoczonego przez dmuchawę). Ponadto układ zasilania cechuje podwyższone ciśnienie robocze (co zapobiega powstawaniu korków parowych w przewodach oraz zmodyfikowanie pompy wtryskowej.

CUMMINS-V. Rodzina widlastych silników wysokoprężnych, odznaczających się lekkością i zwartością konstrukcji, opracowanych jako w pełni zamienne z podobnego przeznaczenia silnikami o zapłonie iskrowym. Wszystkie modele silników CUMMINS-V cechuje rozwidlenie rzędów cylindrów — 000, bezpośredni Wtrysk paliwa (urządzenie wtryskowe systemu CUNIMINS PT) oraz zastosowanie po dwóch zaworów ssących i po dwóch zaworów wydechowych na każdy cylinder; stopień sprężania 16 (wolnossące i doładowywane).

Silniki CUMMINS-V odznaczają się znaczna trwałością, co przypisać trzeba głównie umiarkowanej średniej prędkości tłokowej, wynoszącej zaledwie 9,1 misek przy 2600 obr/min (modele V6 i VS o 0,75) lub 10,4 m/sek przy 2500 obr/min (modele V8 0 SID 0,847). Na wzmiankę zasługuje oryginalne ukształtowanie kanałów ssących i wylotowych w głowicach cylindrów. Każda para jednoimiennych zaworow jest połączona z wspólnym kanałem w głowicy poprzecznie, w układzie szeregowym. Pompo-wtryskiwacze są wbudowane centralnie, w osiach cylindrów.

COMMER TS 3. Silnik wysokoprężny, dwusuwowy, trzycylindrowy o przeciwbieżnych tłokach, chłodzony wodą. Silnik jest produkowany w dwóch wersjach na olej napędowy oraz jako wielopaliwowy. [więcej w: otomoto bialystok, voyager nowy sącz, renault używane z gwarancją ]

Dane techniczne: D — 0,5; S = 101, 6 x 2; V 3261 ;16; Nin = 120/ ; Mln = 37,4/1200; NP —36,8; pe — 7; G 452.

Silnik cechuje zastosowanie wahaczowego układu korbowego, zapewniającego asymetrie rozrządu tłokowego i calkowite wyrównoważenie sił bezwładności pochodzacych od mas wykonujących ruchy posuwisto-zwrotne. Tłoki każdego cylindra połączone są krótkimi korbowodami z górnymi ramionami wahaczy. Dolne ramiona wahaczy sprzężone są długimi korbowodami z czopami korbowymi wału korbowego. Przesunięcie w górę osi obrotu walu korbowego w stosunku do osi sworzni dolnych ramion wahaczy daje wymaganą asymetrię rozrządu.

Kadłub Silnika żeliwny, obustronnie zamykany pokrywami. Tuleje cylindrów żeliwne, pasowane dokładnie w kadłubie (szczelność przestrzeni wodnej osiąga sie bez uszczelek). Tuleje cylindrów są ustalone wzdłużnie przez gniazda wtryskiwaczy. Okna wlotowe i wylotowe rozmieszczone sa w dwóch wieńcach na całym obwodzie cylindrów. Specjalnie dobrane rozstawienie okien zapewnia wymagane zawirowania powietrza napływającego do cylindra dzięki wstępnemu spreżeniu przez sprężarkę ROOT S napędzaną od wału korbowego za pośrednictwem przekładni łańcuchowej.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto bialystok renault używane z gwarancją voyager nowy sącz