Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Wykonania rozrządu suwakowego

Posted in Uncategorized  by admin
August 15th, 2018

Firma Bristol w silnikach model Perseus stosuje rozrząd suwakowy systemu BURT-MCCOLLUM. Tuleja zaopatrzona jest u dołu w ucho, w którym znajduje się sworzeń kulisty z otworem osadzony suwliwie na czopie mechanizmu korbowego. Czop obraca się w płaszczyźnie równoległej do płaszczyzny obrotu wahl korbowego, powodujac złożony ruch suwaka składający sie z ruchu prostoliniowego, rownoległego do osi cylindra i ruchu kątowego wokół osi cylindra. Prędkość obrotowa mechanizmu korbowego jest dwukrotnie mniejsza niż prędkość obrotowa walu korbowego. Cylinder ma wieniec szczelin łączących wnętrze cylindra z kanałami gazowymi. Szczeliny te są odsłaniane w okresach, kiedy nasuną się na nie odpowiednie otwory w tulei. [przypisy: lelek porsche, euroauto, otomoto kościerzyna ]

Silnik ASP IN ma rozrząd suwakowy ze Stożkowym suwakiem obrotowym. Suwak jest zakończony wałkiem ułożyskowanym w głowicy, którego oś pokrywa się z osia cylindra. Nad łożyskiem na wałku osadzone jest koło zębate służące do napędu suwaka. Ciężar suwaka jest równoważony sprężyną, znajdującą się nad łożyskiem i kołem zębatym, która umożliwia ograniczony ruch poosiowy suwaka, co pozwala na wprowadzanie niewielkich ilości oleju między powierzchnie stożkowe suwaka i głowicy. Na części cylindrycznej suwaka widać rowki olejowe, z których Olej spływa na cześć stożkową suwaka.

Oryginalną konstrukcją odznacza się silnik z rozrządem suwakowym, produkowany przez firmę Bristol Tramways Carriage Co, Silnik ma dziewięć cylindrów o osiach równoległych, wbudowanych w układzie walcowym. oś walu głównego jest również równoległa do osi cylindrów. Na wale głównym osadzona jest wahliwa tarcza połączona z tłokami za pomocą drążków zaopatrzonych w sworznie kuliste. Pod naciskiem tłoka wykonującego suw pracy tarcza przekręca się, czyli obraca i wal główny. Suwak rozrządu ma kształt stożka z czterema parami kanałów gazowych biegnących równolegle do tworzących stożka. Podczas pracy silnika suwak obraca się osiem razy wolniej niż wał główny.

Cylindryczny suwak obrotowy, projektu Alfreda Baer, wbudowany jest prostopadle do osi cylindra. Suwak ma dwa kanały gazowe prostopadłe do jego osi. Podczas pracy silnika suwak obraca się cztery razy wolniej niż wał korbowy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: euroauto lelek porsche otomoto kościerzyna