Odpływ liniowy a żuraw warsztatowy
Wypożyczalnia samochodów 4×4 – Warszawa Gdynia Katowice

Nadwozia

Posted in Uncategorized  by admin
August 7th, 2018

Ze względu na rozwiązanie struktury nośnej kadłuba rozróżnia się: — nadwozie szkieletowe; elementy poszycia nadwozia, czyli płaty materiału tworzącego ściany nadwozia, są mocowane do konstrukcji nośnej mającej postać szkieletu przejmującego wszystkie obciążenia; nadwozia szkieletowe spotyka się głównie w pojazdach produkowanych w stosunkowo małych seriach, kiedy używanie kształtowników jest bardziej opłacalne niż stosowanie elementów tłoczonych; pierwsze nadwozia z drewna wykonywano również jako szkieletowe; pracochłonność wykonania i ciężar nadwozia szkieletowego są stosunkowo duże, ale składa się je znacznie łatwiej niż nadwozie bezszkieletowe, — nadwozie półszkieletowe ma pojedyncze elementy szkieletu połączone wprost ze sobą lub za pośrednictwem blach poszycia; elementy szkieletu i poszycia składa się jednocześnie; nadwozia półszkieletowe spotyka się przeważnie w pojazdach wytwarzanych w dużych seriach; nadwozie półszkieletowe ma zalety nadwozia bezszkieletowego ; jest wprawdzie od niego cięższe, ale nie wymaga tak starannego przygotowania blach poszycia. Pólniosące nadwozie pól szkieletowe z lekką ramą płytową (OPEL Rekord) — nadwozie skorupowe (bezszkieletowe) nie ma w zasadzie w ogóle części tworzących wydzielony szkielet; wszystkie obciążenia przejmowane są przez wytrzymałe elementy poszycia, odpowiednio usztywnione przez stosowne wytłoczenia w płatach blachy; nadwozia skorupowe wyrabiane są przeważnie z blachy stalowej, a czasem ze stopów lekkich; przy takich samych wskaźnikach wytrzymałościowych nadwozia bezszkieletowe są lżejsze niż nadwozia półszkieletowe; obróbka blach poszycia, które są elementami nośnymi. Nadwozie skorupowe maga dużej staranności ; (bezszkieletowe — CITROEN 1 1) uszkodzenia nadwozi skorupowych, np. wskutek wypadku drogowego, są na ogół trudne do naprawy; płaskie lub prawie płaskie dachy dużych samochodów wzmacnia się dodatkowo kilkoma poprzecznymi prętami kształtowymi, wykonanymi z blachy ; wzmocnienia takie ograniczają skłonność dachu do drgań. Materiały konstrukcyjne. Ze względu na rodzaj materiału stosowanego do budowy nadwozia rozróżniać można nadwozia stalowe, ze stopów lekkich, z tworzyw sztucznych, drewniane i mieszane, które wyrabia się z rozmaitych materiałów. [przypisy: auto skup sosnowiec, auto skup sosnowiec gdańsk, auto skup sosnowiec Katowice ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto auto ostrobramska auto skup sosnowiec otomoto gniezno