55 poznań

Analiza drgań skrętnych

Obliczenie kontrolne wału korbowego na drgania skrętne polega na zastąpieniu rzeczywistego układu drgającego zastępczym układem obliczeniowym, wyznaczenie jego częstotliwości drgań własnych i określenie głównych składowych harmonicznych. Obliczenie takie jest dość kłopotliwe, ponieważ: — skomplikowany kształt walu utrudnia ustalenie jego sztywności skrętnej, — nie wszystkie masy drgającego układu biorą udział w ruchu obrotowym; cześć mas korbowodów i masy tłoków poruszają się posuwisto-zwrotnie; wpływ ich na drgania całego układu jest różny, zależn...

Więcej »

Nastawnik jazdy

Przy przesterowywaniu sprzęgieł elektromagnetycznych nastawnik jazdy powinien być zawsze w położeniu zero. Po dojechaniu na miejsce pracy na szlaku należy zatrzymać oczyszczarkę nad uprzednio przygotowanym wykopem pod belkę podtorową z takim wyliczeniem, aby regulator koryt znajdował się w odległości około 50 cm od miejsca położenia belki podtorowej. Dalsze czynności należy wykonywać w następującej kolejności: 1) wprowadzić do wykopu pod tor belkę podtorową razem z odcinkiem łańcucha wybierakowego; 2) obok wykopu, po obu stronach, ułożyć pogłębiacze kor...

Więcej »

Łożyska toczne

Osadzenie wału korbowego w łożyskach tocznych zamiast ślizgowych pozwala na skrócenie długości kadłuba oraz polepsza sprawność mechaniczną silnika. Wobec malej długości czopów głównych wał korbowy jest wówczas na ogół stosunkowo sztywny i odznacza się wielką częstotliwością skrętnych drgań własnych. Łożyska toczne są jednak kosztowniejsze niż ślizgowe. Użycie łożysk tocznych w silnikach wielocylindrowych jest zwykle uwarunkowane zastosowaniem kosztownych dzielonych wałów korbowych. Konieczność doboru łożysk tocznych o dużych średnicach pierścieni no...

Więcej »

Enoxaparin kontra niefrakcjonowana heparyna w elektywnej przezskórnej interwencji wieńcowej ad 6

Wał korbowy jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych i najkosztowniejszych części silnika. Wał korbowy przejmuje znaczne obciążenia dynamiczne, wywoływane okresowo zmiennymi siłami gazowymi i bezwładności. Siły te powodują zmienne naciski w lożyskach korbowych i głównych, złożone zmęczeniowe naprężenia wewnętrzne w materiale walu oraz jego drgania skrętne, zginające i podłużne. Warunki pracy walu korbowego narzucają specjalne wymagania, z których najważniejsze, to: — dostateczna wytrzymałość zmęczeniowa, sztywność (ze względu na warunki pracy łożysk)...

Więcej »
http://www.dentysta-krakow.info.pl 751#suzuki bandit 600 gsf , #ceny lpg niemcy , #nissan micra k12 forum , #dsk lublin rejestracja , #pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki ,