mojsiuk mercedes

Rodzaje rozrzadów

Rozróżniać na leży: — rozrząd symetryczny; szczeliny wcześniej odsłaniane są również i później zamykane; wcześniej powinny być odsłaniane szczeliny wydechowe, aby nadciśnienie panujące w cylindrach nie powodowało wtłaczania spalin do kanału zasilającego; ponadto w pewnych warunkach można polepszyć napełnienie cylindra świeżym ładunkiem wykorzystując działanie ssące słupa spalin uchodzących z dużą prędkością przez kanał wylotowy ; w takim przypadku tłok odda łając sie od walu korbowego zasłania najpierw szczeliny wlotowe, a następnie wylotowe, a więc część ładunku wyd...

Więcej »

Wały korbowe

Wał korbowy jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych i najkosztowniejszych części silnika. Wał korbowy przejmuje znaczne obciążenia dynamiczne, wywoływane okresowo zmiennymi siłami gazowymi i bezwładności. Siły te powodują zmienne naciski w lożyskach korbowych i głównych, złożone zmęczeniowe naprężenia wewnętrzne w materiale walu oraz jego drgania skrętne, zginające i podłużne. Warunki pracy walu korbowego narzucają specjalne wymagania, z których najważniejsze, to: — dostateczna wytrzymałość zmęczeniowa, sztywność (ze względu na warunki pracy łożysk) i odporność na zuży...

Więcej »

Popychacze prętow

Popychacze prętowe stosowane są również w silnikach dolnozaworowych. W silnikach wysokoprężnych a nawet i w benzynowych silnikach samochodów osobowych spotyka się niekiedy popychacze rolkowe. W silniku z wałem rozrządu w głowicy dźwignia zaworu spełnia nierzadko od razu zadania popychacza.

Drążek popychacza jest to rurka lub pręt pełny, zakończony z jednej strony powierzchnią półkulistą, a z drugiej panewka o półkulistym denku.

Dźwignie zaworów przeważnie odkuwa sie ze stali, rzadziej odlewa z żeliwa lub stopów lekkich. W celu uproszczenia produkcji i zmniejszenia cięż...

Więcej »

Rozlegla ropowica

Głowice cylindrów silników samochodowych mocuje się przeważnie do kadłubów lub bloków cylindrów przy użyciu śrub kołkowych i nakrętek. Niekiedy stosuje się Śruby kotwowe, wiążące głowicę ze skrzynią korbową silnika (w okolicy gniazd łożysk głównych). Sruby mocujące głowicę cylindrów rozmieszcza sie w taki sposób, aby ograniczyć do minimum jej odkształcenia montażowe i jednocześnie zapewnić możliwie równomierny rozkład nacisków w miejscach przylegania do kadłuba lub bloku cylindrów. Śruby przechodzące przez przestrzenie wypełnione cieczą chłodzącą zaopatruje się w nakrę...

Więcej »
http://www.nabudowie.biz.pl 751#suzuki bandit 600 gsf , #ceny lpg niemcy , #nissan micra k12 forum , #dsk lublin rejestracja , #pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki ,