orlen pl

ROVER 3 litre

Najbardziej charakterystyczną cechą konstrukcji silnika ROVER 3 litre jest rzadko spotykany, mieszany układ zaworów. Zawory ssące o dużych średnicach wbudowane są skośnie w głowicy, a zawory wydechowe— również skośnie, w kadłubie. Komorę spalania tworzy zupełnie plaska dolna płyta głowicy cylindrów, część kształtowego denka tłoka i ścianka kadłuba w sąsiedztwie gniazda zaworu wydechowego. Wykonanie takie upraszcza wybitnie konstrukcje głowicy, lecz zarazem komplikuje budowę kadłuba. Kadłub silnika i głowica cylindrów odlane są z żeliwa, przy czym początkowo głowicę odlewano ze stopu lekkie...

Więcej »

Tuleje cylindrów

Tuleja cylindra jest to tuleja osadzona w kadłubie silnika, której wewnętrzna ścianka spełnia zadania gładzi cylindra. Zastosowanie tulei cylindrów z odpowiednio dobranego materiału (np. żeliwo stopowe) lub utwardzonych powierzchniowo (np. przez cyjanowanie lub chromowanie) zapewnia dużą trwałość gładzi cylindrów, pomimo wykonania kadłuba silnika z niezbyt odpornego materiału (np. żeliwo szare lub stop lekki), zwykle taniego i łatwego do odlewania. Ze względu na sposób osadzenia w kadłubie silnika chlodzonego wodą rozróżnia sie ogólnie suche i mokre tuleje cylindrów, Sucha tuleja cylindra. ...

Więcej »

Konstrukcja rozrządu zaworowego

Zawory podlegające znacznym obciążeniom cieplnym mają niekiedy wydrążenia częściowo wypełnione metalicznym sodem. Substancja ta paruje pod wpływem wysokiej temperatury w sąsiedztwie grzybka, skrapla się w pobliżu stopki i gromadzi się z powrotem w rejonie grzybka. W ten sposób substancja chłodząca, zmieniając swój stan fizyczny, nieustannie odprowadza ciepło z grzybka do końca trzonka. Zawory drążone wykonuje się metodą wiercenia zaślepiając następnie otwór od strony talerzyka, lub odkuwa się trzonek zakończony kielichem, do którego zostaje przyspawany grzybek. Dalszy wzrost tego stosunku powod...

Więcej »

Rzad tych Slupów dzieli dach

Zwykle dyfuzor sklada się z dyfuzora bezłopatkowego oraz dyfuzora łopatkowego. Zastosowanie łopatek w dyfuzorze zmniejsza wymiary sprężarki i straty tarcia. Samochodowe silniki turbospalinowe mają obecnie wyłącznie niechłodzone sprężarki dynamiczne, dla których można pominąć wymianę ciepła między sprężanym powietrzem a ściankami kanałów przepływowych, czyli przyjąć, że sprężanie przebiega adiabatycznie. Ze względu na duże prędkości przepływu nie można jednak pomijać istnienia tarcia wewnętrznego w powietrzu, wywołującego nieodwracalność przebiegu sprężania. [więcej w: krotoski cichy ...

Więcej »
http://www.meblekuchennesklep.info.pl 751#suzuki bandit 600 gsf , #ceny lpg niemcy , #nissan micra k12 forum , #dsk lublin rejestracja , #pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki ,