kurs doszkalający dla kierowców

Koła zamachowe

Współczynnik nierównomierności biegu silnika (ó) jest miernikiem zmian prędkości kątowej wału korbowego podczas jednego jego pełnego obrotu. Współczynnik ten określa zależność: ó = (Omax — (Ornin)/OJSr gdzie: (r)max największa prędkość kątowa (chwilowa) wału, najmniejsza prędkość kątowa (chwilowa) wału oraz = = + enmin). Układ napędowy samochodu działa sprawnie, jeżeli współczynnik nierównomierności biegu silnika zawiera się w zakresie 0,010. . .0,025. Zadania koła zamachowego. Wymaganą równomierność biegu silnika uzyskuje się przez zastosowanie koła zamachowego o odpowiednio dużym...

Więcej »

Silniki samochodów osobowych

Olej silnikowy smaruje jednocześnie koła i łożyska napędowych przekładni zębatych. Zespól napędowy zawieszony jest poprzecznie w przodzie samochodu i napędza jego przednie koła. Na przednim końcu wału korbowego, wewnatrz piasty koła pasowego, osadzony jest odśrodkowy filtr oleju. Chłodzenie silnika zapewnia dmuchawa odśrodkowa (rys. 38-3), której wirnik 0 14 łopatkach odgiętych przeciwnie do kierunku jego obrotu napędzany jest pasem klinowym od przedniego końca wału korbowego (przełożenie 1,75). Przy znamionowej prędkości biegu silnika wydajność dmuchawy wynosi 1300 m3/godz, czyli około 75 ...

Więcej »

Wybojomierz

Do odmierzonego podsypywania podkładów używa się narzędzi potrzebnych do pomiaru wysokości, na jaką należy podnieść podkłady; — odmierzania (porcjowania) potrzebnej ilości podsypki; wprowadzania odmierzonej porcji pod podkładu; — usuwania podsypki z okienek i od czół podkładów; — podnoszenia teru; — dowożenia nowej podsypki. Do pomiaru wysokości, na jaką należy podnieść podkłady, stosuje się kliny z twardego drewna albo krzyże niwelacyjne. Komplet krzyży niwelacyjnych składa się z dwóch krzyży stałych i jednego krzyża ruchomego, Krzyż stały składa się z drążka, tablicy i uchwytu, przeznaczonego ...

Więcej »

Jezeli kabel ulega zalamaniu o kat, to wówczas na elemencie oporowym powstanie sila tarcia Tl, powodujaca zmniejszenie sily w kablu poza zagieciem do wartosci Ni = N - Tl

Szczegóły konstrukcji kadłuba silnika zależa od układu cylindrów, systemu rozrządu silnika (dolno- lub górnozaworowy), miejsca wbudowania wału rozrządu i sposobu lego napędu. Kadłub o wymiennych mokrych tulejach cylindrów odznacza się najprostszą budową, lecz zarazem i stosunkowo najmniejszą sztywnością. Najbardziej skomplikowane konstrukcyjnie sa jednolite kadłuby widlastych silników o suchych tulejach cylindrów lub o cylindrach rozwiercanych w materiale bloków cylindrów. Kadłuby silników odlewane są z żeliwa, a ostatnio coraz częściej również i ze stopów lekkich. Kadłuby ze stopów lekkich zaopatruje si...

Więcej »
http://www.merce-infos.com.pl 751#nissan micra k12 forum , #dsk lublin rejestracja , #pewne otomoto margonin , #amortyzator sportowy , #rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki , #perfum fiat 500 , #cena paliw ukraina ,