PIC-626

Silniki samochodów osobowych

Olej silnikowy smaruje jednocześnie koła i łożyska napędowych przekładni zębatych. Zespól napędowy zawieszony jest poprzecznie w przodzie samochodu i napędza jego przednie koła. Na przednim końcu wału korbowego, wewnatrz piasty koła pasowego, osadzony jest odśrodkowy filtr oleju. Chłodzenie silnika zapewnia dmuchawa odśrodkowa (rys. 38-3), której wirnik 0 14 łopatkach odgiętych przeciwnie do kierunku jego obrotu napędzany jest pasem klinowym od przedniego końca wału korbowego (przełożenie 1,75). Przy znamionowej prędkości biegu silnika wydajno...

Więcej »

Magnum 357

Trudno uwierzyć, patrząc na samochód i jego podwozie, że oba te starty pokona na wąskich, ledwie 15-centymetrowych aluminiowych kołach. Nie są to jednak zwyczajne fajerki – to najszybsze koła na świecie, które muszą bez wibracji kręcić się z prędkością ponad 10 tys. obrotów na minutę, to aż 170 obr./sek. Przy tej prędkości obrotowej siła odśrodkowa na obwodzie przekracza siłę grawitacji 50 tys. razy. To się nazywa „zrywać kapcie”! Przy szczytowej prędkości bolidu każda ćwiartka koła osiągnie energię równą 300 tonom, co oznacza,...

Więcej »

Spaliny w układzie dwuwałowym jednosprężarkowym

Układ dwuwałowy dwusprężarkowy, w którym turbina wysokiego ciśnienia napędza sprężarkę wysokiego ciśnienia, a turbina niskiego ciśnienia napędza sprężarkę niskiego ciśnienia i oddaje moc na zewnątrz silnika, stosowany w silnikach lotniczych dużych mocy, jest zbyt skomplikowany dla silników samochodowych. [patrz też: krotoski cichy samochody używane, auto stefaniak, samochody poleasingowe pko ] Układ z wydzieloną turbiną napędową ma co najmniej jedną turbinę napędową, która oddaje tylko moc na zewnątrz silnika, zaś przynajmniej jedna turbina w ...

Więcej »

Wczesna interwencja kliniczna i profilaktyka w schizofrenii

Obliczenie kontrolne wału korbowego na drgania skrętne polega na zastąpieniu rzeczywistego układu drgającego zastępczym układem obliczeniowym, wyznaczenie jego częstotliwości drgań własnych i określenie głównych składowych harmonicznych. Obliczenie takie jest dość kłopotliwe, ponieważ: — skomplikowany kształt walu utrudnia ustalenie jego sztywności skrętnej, — nie wszystkie masy drgającego układu biorą udział w ruchu obrotowym; cześć mas korbowodów i masy tłoków poruszają się posuwisto-zwrotnie; wpływ ich na drgania całego układu jest ...

Więcej »
751#rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki , #perfum fiat 500 , #cena paliw ukraina , #nowa kia , #duster otomoto , #sprzedaż paliwa , #dekodowanie vin mercedes ,