PIC-627

PORSCHE 547

Silnik PORSCHE 547 wyróżnia się oryginalną konstrukcją odbiegającą od pozostałych modeli silników PORSCHE oraz rozwiązań stosowanych przez inne wytwórnie. Kadłub składa się z dwóch członów odlanych ze stopu lekkiego, tworzących jednocześnie miskę olejową i obudowę koła zamachowego. Płaszczyzna podziału kadłuba przechodzi przez oś wału korbowego i ułożyskowanego pod nim podłużnego walu napędu rozrzadu. Człony kadłuba sa połączone śrubami. Wał korbowy składa się z członów łączonych wg systemu HLRTH. Wal korbowy ustalony jest w trzech tocznych łożyskach gł...

Więcej »

Silniki samochodów osobowych

Olej silnikowy smaruje jednocześnie koła i łożyska napędowych przekładni zębatych. Zespól napędowy zawieszony jest poprzecznie w przodzie samochodu i napędza jego przednie koła. Na przednim końcu wału korbowego, wewnatrz piasty koła pasowego, osadzony jest odśrodkowy filtr oleju. Chłodzenie silnika zapewnia dmuchawa odśrodkowa (rys. 38-3), której wirnik 0 14 łopatkach odgiętych przeciwnie do kierunku jego obrotu napędzany jest pasem klinowym od przedniego końca wału korbowego (przełożenie 1,75). Przy znamionowej prędkości biegu silnika wydajność dmuchawy wynosi 1300...

Więcej »

Łożyska korbowe i główne

Stopy białe znoszą z powodzeniem naciski jednostkowe do 130 kg/cm2, przy grubości roboczej około 0,25 mm. Niekiedy uszlachetnia się pracującą powierzchnie białego stopu przez elektrolityczne powlekanie kadmem lub indem. Powłoka taka, dyfundując częściowo w głąb białego stopu, polepsza jego właściwości ślizgowe, zwiększa nośność i uodparnia go na korozje. Tego rodzaju łożyska ślizgowe bardzo szybko docierają się do czopów. Brązy ołowiowe dzielą Się na dwie odmiany. Brązy 0 zawartości ołowiu i cyny około 30% są stosunkowo miękkie i moga współpracować z ni...

Więcej »

Transmisja pourodzeniowa wirusa niedoboru odporności typu 1 z matki na niemowlę - prospektywne badanie kohortowe w Kigali w Rwandzie

Ze względu na sposób unieruchomienia w kadłubie, wśród mokrych tulei rozróżnia się ogólnie dwie odmiany: tuleja odciążona; w kadłubie silnika tuleje unieruchamia jej górny pierścień opierający się o wytoczenie w płycie przylegającej do głowicy cylindrów ; dolną cześć tulei, dopasowaną suwliwie lub przylgowo do przelotowego otworu w kadłubie, uszczelnia się przy użyciu dwóch lub trzech pierścieni gumowych o średnicy 3 . . .5 mm, założonych w rowkach wytoczonych w pogrubionej miejscowo zewnętrznej ściance tulei; nacisk głowicy na kadłub silnika przekazuje jedynie gór...

Więcej »
751#rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki , #perfum fiat 500 , #cena paliw ukraina , #nowa kia , #duster otomoto , #sprzedaż paliwa , #dekodowanie vin mercedes ,