PIC-654

Konstrukcje specjalne

Wymaganą charakterystykę sprężyny zaworu dobiera się w oparciu o wykres sil bezwładności zredukowanych na trzonek zaworu. Ponieważ masa układu jest wielkością stałą, nacisk sprężyny dobiera się z pewnym nadmiarem, który powinien wynosić 40. . .50% siły bezwładności. Najczęściej jako sprężyny zaworów stosuje się śrubowe spreżyny cylindryczne. Sprężyna taka odznacza się prostotą wykonania, jest łatwa w produkcji i zajmuje niewiele miejsca. Sprężyne śrubową oblicza się wytrzymałościowo tylko na skręcanie, ponieważ podczas uginania w material...

Więcej »

Uszczelnienia głowicy cylindrów

Uszczelka głowicy zapewnia szczelność komór spalania, uniemożliwiając przedostawanie sie gazów przez miejsca przylegania głowicy cylindrów do kadłuba lub bloku cylindrów. Ponadto w silnikach chłodzonych wodą uszczelka głowicy jednocześnie uszczelnia otwory do przepływu cieczy  chłodzącej z kadłuba do głowicy, a w silnikach górnozaworowych ponadto uszczelnia kanały oleju oraz otwory przelotowe drążków popychaczy. Różnorodne i odpowiedzialne zadania spełniane przez uszczelkę głowicy cylindrów narzucają różne wysokie wymagania zarówno odnośnie jej wykonania, ja...

Więcej »

Popychacze prętow

Popychacze prętowe stosowane są również w silnikach dolnozaworowych. W silnikach wysokoprężnych a nawet i w benzynowych silnikach samochodów osobowych spotyka się niekiedy popychacze rolkowe. W silniku z wałem rozrządu w głowicy dźwignia zaworu spełnia nierzadko od razu zadania popychacza.

Drążek popychacza jest to rurka lub pręt pełny, zakończony z jednej strony powierzchnią półkulistą, a z drugiej panewka o półkulistym denku.

Dźwignie zaworów przeważnie odkuwa sie ze stali, rzadziej odlewa z żeliwa lub stopów lekkich. W celu uproszczenia produk...

Więcej »

Nowoczesna architektura : Przewodnik po mieście architektury: Indianapolis

Przestrzenny wał korbowy silnika V-6 (model 305 — odlany ze staliwa Armasteel, modele 351 oraz 401 — odkuty ze stali chromowanej) ma cztery czopy główne i sześć czopów korbowych. Poszczególne wykorbienia są przestawione 0 600 pomiędzy 1 oraz 2, 3 oraz 4, a ponadto 5 do 6, przy czym 0 1800 są przestawione korby 2 oraz 3, 4 oraz 5, a ponadto 6 oraz 1. W rezultacie silnik cechuje kolejność zapłonów 1 —6—5—4—3—2. Wal korbowy silnika V-12 ma układ zwykłego wału sześciocylindrowego silnika rzędowego. Głowice cylindrów odlane są z żeliwa stopowego ...

Więcej »
751#rejestracje poznań , #bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki , #perfum fiat 500 , #cena paliw ukraina , #nowa kia , #duster otomoto , #sprzedaż paliwa , #dekodowanie vin mercedes ,