PIC-738

Sprawność mechaniczna sprężarki

Zwykle dyfuzor sklada się z dyfuzora bezłopatkowego oraz dyfuzora łopatkowego. Zastosowanie łopatek w dyfuzorze zmniejsza wymiary sprężarki i straty tarcia. Samochodowe silniki turbospalinowe mają obecnie wyłącznie niechłodzone sprężarki dynamiczne, dla których można pominąć wymianę ciepła między sprężanym powietrzem a ściankami kanałów przepływowych, czyli przyjąć, że sprężanie przebiega adiabatycznie. Ze względu na duże prędkości przepływu nie można jednak pomijać istnienia tarcia wewnętrznego w powietrzu, wywołującego nieodwracalność przebiegu spr...

Więcej »

Łożyska korbowe i główne

Przestrzenny wał korbowy silnika V-6 (model 305 — odlany ze staliwa Armasteel, modele 351 oraz 401 — odkuty ze stali chromowanej) ma cztery czopy główne i sześć czopów korbowych. Poszczególne wykorbienia są przestawione 0 600 pomiędzy 1 oraz 2, 3 oraz 4, a ponadto 5 do 6, przy czym 0 1800 są przestawione korby 2 oraz 3, 4 oraz 5, a ponadto 6 oraz 1. W rezultacie silnik cechuje kolejność zapłonów 1 —6—5—4—3—2. Wal korbowy silnika V-12 ma układ zwykłego wału sześciocylindrowego silnika rzędowego. Głowice cylindrów odlane są z żeliwa stopowe...

Więcej »

Popychacze

Promień krzywizny stopki lub rolki popychacza powinien być jak największy, ponieważ z jego wzrostem maleje moment obrotowy potrzebny do przekręcania walu rozrządu oraz nacisk jednostkowy w miejscu styku krzywki z popychaczem. Dlatego też teoretycznie najlepsze są popychacze płaskie, które mogą współpracować z krzywkami harmonicznymi lub wypukłymi. Jeżeli krzywka zamiast z popychaczem współpracuje z dźwigienką, wówczas z dostateczną dokładnością można założyć, że końcówka dźwigienki porusza sie posuwisto-zwrotnie. Popychacze rolkowe współpracują z krzywk...

Więcej »

Perspektywiczne, zindywidualizowane badanie implantów ślimakowych ad 6

Moc geometrycznie i termodynamicznie podobnych maszyn wirnikowych jest w przybliżeniu wprost proporcjonalna do masowego natężenia przepływu gazu, które przy jednakowych prędkościach przepływu gazu i jednakowych prędkościach obwodowych wirników jest z kolei wprost proporcjonalne do kwadratu wymiarów liniowych (np. średnic), a odwrotnie proporcjonalne do kwadratu prędkości obrotowej wirnika. Turbiny i sprężarki silników samochodowych mają zatem z konieczności bardzo wysokie prędkości obrotowe wirników; n = 22000. . . 52000 obr/min zespół turbina i sprężark...

Więcej »
751#bmw do 30 tys , #wypożyczalnia przyczep kraków , #l200 mitsubishi wiki , #perfum fiat 500 , #cena paliw ukraina , #nowa kia , #duster otomoto , #sprzedaż paliwa , #dekodowanie vin mercedes , #volkswagen id ,